بیماری نادر کمر دختر ورزشکار را از نیمه خم کرد + تصاویر

نوع خاصی از بیماری اسکولیوز سبب تغییر شکل ناگهانی و شدید در یک دختر ورزشکار نوجوان شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، یک دختر 16 ساله ژیمناست انگلیسی در سال  2014 در حین انجام تمرینات سنگین این رشته ورزشی برای حضور در مسابقات جهانی به طور ناگهانی با مشکل جهش ناگهانی رشد ستون فقرات و انحراف ستون فقرات خود با زاویه‌ای در حدود 45 درجه مواجه شده است.


گفتنی است، مشکل این دختر در حقیقت نوعی  اسکولیوز یا همان اغنای غیر طبیعی ستون فقرات شناسایی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این دختر که در آن زمان 15 ساله بوده است با انجام تمرینات فیزیوتراپی فشرده و روزانه موفق به بازگرداندن این انحنا به حالت عادی و رشدی برابر با 5 اینچ به خار صاف شدن ستون فقرات خود شده است.

در حال حاضر این نوجوان سلامتی خود را بدست آورده و دوباره به تمرینات ورزشی خود برای شرکت در رقابتهای بین‌المللی بازگشته است.


پزشکان در هنگام بروز این مشکل به این دختر پیشنهاد جراحی ترمیمی برای اصلاح ستون فقرات را دادند اما او با خودداری از انجام جراحی و تنها انجام فیزیوتراپی فشرده موفق شد به وضعیت عادی بازگردد.

کارشناسان اعتقاد دارند منشا ابتلا به اسکولیوز هنوز به طور کامل شناسایی نشده اما واکنش مغز در ایجاد سیتروفی عضلانی و فلج اعصاب موثر است در انگلستان از هر هزار کودک 3 کودک به این بیماری مبتلا می‌شوند و در اغلب موارد با جراحی و یا پوشیدن وسایلی طبی و یا به خودی خود این مشکل برطرف می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار