صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از مراجعه روزنامه 11هزار تن برای خرید جریمه غیبت سربازی تا وجود 12 درصد زنان مطلقه زیر بیست سال در کشور

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوعهای مراجعه روزانه 11 هزار تن برای خرید جریمه غیبت سربازی و تخلف برخی از نانواها در استفاده از جوهر قند پیگیری می‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه وطن امروز، جوان، خراسان، ایران، آرمان و مردم سالاری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون وجود 12 درصد زنان مطلقه زیر 20 سال در کشور، سالانه 220 هزار سقط غیر قانونی در کشور .... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت:
 
روزنامه آرمان
 
افزایش رشد جمعیت، پیشرفت تکنولوژی، تامین نیازهای اقتصادی، رفاهی، اجتماعی و ...، توسعه وسایل ارتباط جمعی به ویژه شبکه‌های اجتماعی، افزایش آسیب‌ها، معضلات و جرایم از مهمترین موضوع های جامعه امروز است.
 
وجود وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی علاوه براینکه مورد سوء استفاده برخی از کاربران و مخاطبان قرار گرفته است مزایا و فواید بسیاری دارد.
 
روزنامه ارمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع استفاده پلیس از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.
 
 در این گزارش آمده است:  شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای نوین پیشگیری نیروی انتظامی از جرم است پلیس می‌تواند از این ابزار برای پیشگیری جرایم  در جامعه استفاده کند.
 
 در ادامه نیز بررسی موضوع‌های برگزاری همایش ملی پیشگیری انتظامی از جرم، مبانی نظری پیشگیری از جرم، تحولات فناوری و پیشگیری انتظامی از جرم، مرز و پیشگیری انتظامی از جرم و نقش نهادهها و سازمانها در پیشگیری از جرم صورت می‌گیرد.
 
همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های وجود 12 درصد زنان مطلقه زیر 20 سال در کشور، مرگ 152 تن در استان تهران با قرص برنج، 18 خانه امن برای زنان، دستور العمل حضور هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات و گردش مالی مواد مخدر صنعتی شیشه در ایران می‌پردازد.
 
روزنامه ایران:
 
مراجعه روزانه 11 هزار تن برای خرید جریمه غیبت سربازی
 
روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مراجعه روزانه 11 هزار تن برای خرید جریمه غیبت سربازی می‌پردازد.
 
این روزنامه در این باره آورده است : روزانه 11 هزار تن در سراسر کشور برای خرید غیبت سربازی مراجعه می‌کنند و تا کنون بیشترین ثبت نام کنندگان مربوط به استان تهران است.
 
در  ادامه نیز موضوع‌های ارزیابی و بررسی اطلاعات مراجعه کنندگان خرید  جریمه غیبت سربازی، انجام پیش بینی و راستی آزمایی اطلاعات با توجه به دستورالعمل‌های موجود، تامین امکانات ثبت نام مشمولان  غایب خدمت سربازی، تعیین مبلغ جریمه براساس تعداد مراجعه کنندگان، متاهلان و کسانی که فرزند دارند، انصراف مراجعه کنندگانی که پس از ثبت نام قادر به پرداخت جریمه نیستند بررسی می‌شود.
 
همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های اجرا شدن بسته سیاسی دولت برای مهار ریزگردها، تلاش 8 ساله عده‌ای برای نابودی دانشگاه آزاد، پرداخت 70 درصد بدهی دولت به شرکت بهره‌برداری مترو، واگذاری بیمه زنان سرپرست خانوار به صندوق بیمه روستائیان و عشایر، کاهش میانگین سرعت رانندگان ایران و تشدید نظارت بر رستورانهای بین راهی از اول اسفند ماه سال 93 می‌پردازد.
 
روزنامه خراسان:
 
تخلف برخی نانواها در استفاده از جوهر قند
 
مسئولان بارها به دلیل وجود مواد غذایی غیر مجاز در کارخانه‌های تولید مواد غذایی، لبنی، قنادی‌ها و نانوایی‌ها بارها ابراز نگرانی کرده‌اند و هشدارهای بسیاری را برای استفاده نکردن برخی از مواد غیر مجاز خوراکی اعلام کرده‌اند.
 
روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تخلف برخی نانواها در استفاده از جوهر قند می‌پردازد در این گزارش آمده است:
 
برخی از کارشناسان بارها موضوع استفاده از جوهر قند در نان و  عوارض آن را مطرح و در این باره هشدارهای بسیاری را داده اند.
 
در ادامه نیز موضوع های مصرف پودر صنعتی قند برخی از نانوایی ها برای سفید کردن نان، عوارض مصرف پودر قند در نان، استفاده جوهر قند با نام صنعتی بلانکت برای سفید کردن و رنگ بری فرآیند تولید قند، برخورد با متخلفان مصرف کننده غیر قانونی جوهر قند، بازدید بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت از نانوایی ها مصرف بیشتر جوهر قند در نان سنگک به دلیل داشتن سبوس بیشتر و نان سفیدتر، وجود رنگ تیره نشانه وجود سبوس در نان، مصرف جوهر قند در نان و عوارض گوارشی و سوء جذب برخی ریز مغزها و اختلال در هضم و جذب ریزمغزها و ... بررسی می شود.
 
همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع های آخرین وضعیت ازودواج و طلاق و نبود اعتبار برای پرداخت حقوق 95 هزار نیرو در وزارت بهداشت، می پردازد.
 
روزنامه جوان:
 
جاده های مرگ روزی 50 تن را می بلعند
 
روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مرگ روزانه 50 تن در اثر حوادث ترافیکی و تروما می پردازد.
 
افزایش رفتارهای نادرست رانندگان، بی توجهی به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، بی توجهی به معاینات فنی خودروها، غیر استاندارد بودن برخی از جاده ها و بزرگراههای کشور، وجود خودروهای فرسوده و... از مهمترین عواملی هستند که باعث افزایش سوانح رانندگی در کشور شده اند.
 
در این روزنامه آمده است:
 
روزانه 50 تن در گروه سنی 18 تا 49 سال بر اثر حوادث ترافیکی و تروما جان خود را از دست می دهند. در حوادث جاده ای مردان دو برابر زنان به کام مرگ می روند.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع های رفتارهای نامناسب برخی از رانندگان به ویژه کشیدن لاستیک خودروها روی آسفالت، نبود ایمنی لازم در سفرهای نوروزی مرگ سالانه بیش از 1 میلیون تن در جاده های جهان، صدمه حدود 50 میلیون تن در جاده های جهان، سوانح رانندگی دومین عامل مرگ ایرانیان، مرگ سالانه حدود 18 هزار تن در جاده های کشور، تصادفات عامل 90 درصد قطع نخاع، لزوم استفاده کلاه ایمنی موتور سواران، سردر گمی در سیستم امداد و نجات صورت می گیرد.
 
همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به "موضوع های سیاسی کردن مفاسد اقتصادی خیانت به مردم است"و مجوز قانونی فانتزی دانشگاه آزاد می پردازد.
 
روزنامه مردم سالاری:
 
سالانه 220 هزار سقط غیر قانونی در کشور
 
روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سالانه 220 هزار سقط غیر قانونی در کشور می پردازد.
 
در این گزارش آمده است:
 
زمانی که میزان جمعیت در کشوری به حد زیر جایگزینی برسد در بعد سلامت تهدیدی برای جمعیت آن کشور محسوب می شود و کشورهای تلاش می کنند که این اتفاق نیفتد در حالی که در ایران بالغ بر 220 هزار سقط در سال صورت می گیرد که فقط 7 هزار سقط از مسیر قانونی انجام می شود.
 
در ادامه نیز موضوع های عوامل موثر بر سقطهای غیر قانونی، 80 درصد تداخل فرزند آوری و 20 درصد مسائل اقتصادی، آلوده بودن 9 هزار تن به ویروس ایدز، مبتلا بودن حدود 2 درصد جامعه به هپاتیت B، مرگ شبانه روزی 80 تن بر اثر اعتیاد، بیشترین آمار معتادان در سنین کمتر از 35 سالگی، نگرانی 91 درصدی والدین برای اعتیاد فرزندانشان، علت 50 درصد طلاق بخاطر اعتیاد، عوامل موثر بر رشد جمعت و پیشگیری از سقط جنین و... بررسی میشود.
 
همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به حداکثر رسیدن سختی کار محیط بانان، تهدید کردن نابینایی نوزادان نارس، به بهره برداری نرسیدن بیمارستانهای جدید به دلیل نبودن نیروی انسانی، می پردازد.
 
روزنامه وطن امروز:
 
بیمه سلامت در بیمارستان خصوصی می لنگد!
 
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بیمه سلامت در بیمارستان خصوصی می لنگد، می پردازد.
 
این روزنامه آورده است چتر حمایت بیمه ایرانیان با این شعار بر سر افراد فاقد پوشش بیمه ای گسترده شد که هیچ ایرانی بدون دفترچه نباشد و بتواند از خدمات درمانی بهره مند شود اما طفره رفتن برخی مراکز درمانی خصوصی برای بستن قرار داد با این نوع بیمه چالش جدیدی را در مسیر بهره مندی ایرانیان از خدمات سلامت ایجاد کرده است.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع های منعقد نکردن قرار داد بیمارستانهای خصوصی تهران با بیمه ایرانیان، شکل گیری بیمه سلامت، اقدامات دولت برای اجرای طرح تحول سلامت، اجرای طرح تحول بیمه سلامت برای 9 میلیون ایرانی، بی توجهی به نیاز ترجیحی بیماران، از بین رفتن قدرت انتخاب بیمه شدگان، نقطه ضعف بیمه سلامت ایرانیان، کم رنگ شدن باورهای اصلی صورت می گیرد.
 
همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع های عملکرد سیاسی یک سازمان محیط زیست، رشد منفی ازدواج در سال 93، رسیدن کاروان سرزمین برادری به سنندج و جزئیات صدور کارت ملی هوشمند می پردازد./انتهای پیام/

برچسب ها: پیشرفت ، تکنولوژی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار