ادامه پيشروی‌های ارتش سوريه در حومه شمالی حلب

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد:ارتش سوریه به پیشروی های خود در حومه شمالی استان حلب ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه به عملیات نظامی علیه گروه های مسلح در حومه شمالی استان حلب و در نزدیکی مرزهای ترکیه ادامه می دهد. این عملیات برای حفظ مواضعی است که اخیرا ارتش سوریه از گروه های مسلح بازپس گرفته است. صدها نفر از عناصر مسلح از اراضی ترکیه و از طریق گذرگاه باب الهوی وارد شهرک ریتان برای حمایت از گروه های مسلح در مناطق عملیات شدند.

حسام زیدان خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: پس از سیطره ارتش سوریه بر شهرک های باشکو،ریتان و حرتدین در حومه شمالی حلب، درگیری ها با عناصر مسلح باقی مانده در شهرک رتیان ادامه دارد. همچنین کمیته های مردمی مدافع دو شهرک نبل و زهرا مواضع گروه های مسلح را هدف قرار دادند. یک خودروی نظامی عناصر مسلح در ورودی شهرک بیانون منهدم شد. همچنین یک خودروی نظامی حامل عناصر مسلح در ورودی شهرک حیان هدف قرار گرفته شد و عناصر مسلح موجود در آن کشته شدند. از سوی دیگر ترکیه نیز وارد درگیری های میدانی در حومه شمالی حلب شده است و تلاش می کند تا ارتش سوریه نتواند عملیات خود را در این منطقه تکمیل کند به طوری که برخی از منابع تاکید دارد ترکیه مرزهای خود را به روی صدها عناصر مسلح باز کرده است. 

این عناصر مسلح از تسلیحات لازم برای ایجاد یک وضع نظامی جدید برخوردارند. همچنین یک اتاق عملیات نظامی بزرگ با حضور گروه های مسلح تشکیل شده است و افسران از کشورهای غربی در این اتاق عملیات حضور دارند.

ترکی حسن کارشناس امور نظامی گفت: آزاد سازی شهرک های باشکو، ریتان و حرتدین و سپس حرکت به سوی شهرک های نبل و زهرا یک اقدام تاکتیکی قابل ملاحظه بوده و نتایج راهبردی به همراه داشته است به این معنا که جاده ها برای ورود تروریست ها به شهر حلب بسته شده است.

ثائر ابراهیم کارشناس سیاسی سوری گفت: رجب طیب اردوغان با اعزام تروریست ها به شمال سوریه می خواهد قدرت خود را برای آمریکایی ها اثبات کند ولی حقیقت این است که آمریکا از همه توان خود در جنگ علیه سوریه استفاده کرده است. یک اتاق عملیات مشترک در ترکیه برای تضعیف ارتش سوریه تشکیل شده است اما ارتش سوریه همه تدابیر لازم را برای مقابله با تروریست ها اتخاذ کرده است.

خبرنگار این شبکه افزود:همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی حلب، نیروهای ارتش یک تونل چهارصد متری را در غرب حلب منفجر کردند. تروریست ها از این تونل برای انتقال سلاح و عناصر مسلح خود استفاده می کردند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار