گزارش دریچه از گردهمایی پنج شنبه بازار

دیروز کافه بازار برای نخستین بار مراسمی را با عنوان «پنجشنبه بازار» در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار کرد که طی آن از توسعه دهندگان اندروید دعوت کرده بود و برای آنها کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌کرد. هدف از این گردهمایی توسعه برنامه‌های بومی برای ابزارهای هوشمند و معرفی دستاوردهای بازار پس از ۴ سال از زمان تاسیس بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در میانه این برنامه که نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار شد، حسام آرمندهی (موسس کافه بازار) در کنار امیر وهوشی و سعید رحمانی (اعضای هیئت مدیره کافه بازار) در جلسه حاضر شد و پس از ارائه آمارهایی از این سرویس به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. وی در ابتدا از حضور یکی از نمایندگان گیم لافت (Gameloft) در مراسم دیروز خبر داد و گفت مذاکراتی با این شرکت انجام داده‌ایم تا بازی‌هایش را مستقیما در کافه بازار برای کاربران کشورمان عرضه کند.

او همچنین از همکاری با شرکت Lookout گفت که تمامی اپلیکیشن‌های بازار را پیش از انتشار از نظر امنیتی بررسی می‌کند. آرمندهی از واریز مبلغ ۱۲ میلیارد تومانی به حساب توسعه دهندگان تاکنون یاد کرد و گفت قصد نداریم تا در حوزه تولید اپلیکیشن وارد شویم. به گفته وی ۶ درصد پهنای باند اینترنتی ایران به ترافیک بازار اختصاص دارد طوری که ۱۷ میلیون دستگاه اندرویدی از این سرویس استفاده می‌کنند.

گزارش دریچه از گردهمایی پنج شنبه بازار

کافه بازار در پاسخ به پرسش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات مبنی بر ورود به پلتفرم‌های دیگر همچون iOS یا ویندوزفون گفت با توجه به محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد قصد چنین کاری نداریم. او از همکاری مستقیم بازار با ISP های بزرگ کشور – افرانت، پارس آنلاین، شاتل، آسیاتک و های‌وب – یاد کرد و گفت مشترکان این سرویس دهنده‌ها در هنگام مراجعه به بازار با سرعت بیشتری دانلود می‌کنند و همکاری باعث کاهش هزینه حجم دانلود و صرفه جویی در مصرف پهنای باند کشور شده است.

پس از نشست خبری در ادامه مراسم نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم حضور یافت و پس از ایراد سخنرانی تندیس‌های یادبودی به اپلکیشن‌های برتر کافه بازار به شرح زیر اهدا کرد:

۱ – فروت کرفت (میزان فروش)
۲ – خروس جنگی (میزان فروش)
۳ – آفتابه (میزان فروش)
۴ – جعبه ابزار (تعدا نصب و محبوبیت)
۵ – سالار (محبوبیت)
۶ – آهنگه رو یادته (محبوبیت)
۷ – تقویم اذان گو (تعداد نصب)
۸ – فست دیکشنری (تعداد نصب)
۹ – جملک (تعداد نصب)

 • گزارش از

  رامین فتوت
گزارش دریچه از گردهمایی پنج شنبه بازار   




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار