نتایج روز دوم هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر فوتبال + جدول رده بندی؛

گسترش فولاد در یک تساوی خانگی استقلال را متوقف کرد/فرار نجات بخش لوکومتیورانان از پدیده مشهد

در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها استقلال به مصاف گسترش فولاد رفت و در خانه گسترش با حساب 0-0 متوقف شد.

صدر جدول دست به دست می‌شود؟/آغاز بازی گسترش فولاد - استقلالبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها استقلال به مصاف گسترش فولاد رفت و در خانه گسترش با حساب 0-0 متوقف شد. 
 
*گسترش فولاد تبریز 0 - 0 استقلال

هفته بیست و یکم لیگ برتر

 ورزشگاه : بنیان دیزل

داور: احمد صالحی به شهباززاده 28، فخرالدینی 30، بیک زاده 47، عمران زاده 61 از استقلال، میرشفیعیان 38 از گسترش اخطار داد.

گسترش فولاد تبریز:

داوود نوشی صوفیانی، محسن بیاتی نیا (67 درویشی)، مگنو باتیستا، میثم نقی زاده، لئوناردو پیمنتا، مرتضی اسدی، جابر انصاری، علیرضا میرشفیعیان، محسن حسینی، محمد ابراهیمی و مصطفی اکرامی
سرمربی: فراز کمالوند

استقلال تهران:


 محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده، میلاد فخرالدینی (61 خرسندنیا)، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، میلاد نوری (74 حسینی)، میلاد سلیمان فلاح (33 کرار)، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی
سرمربی: امیر قلعه نویی

حاشیه‌های بازی:

 کرار جاسم، هافبک عراقی استقلال  به محض ورود به ورزشگاه و دیدن مربی سابقش  به سوی او رفت. کرار و فراز کمالوند خوش و بش با هم داشتند.

زمانی که محسن فروزان در زمین همراه کریم بوستانی مشغول گرم کردن بود وحید طالب لو دروازه بان ذخیره استقلال در رختکن حضور داشت و به زمین نیامد.

از بازیکنان استقلال، امیرحسین صادقی و میلادفخرالدینی به سمت نیمکت گسترش فولاد رفتند و از بازیکنان گسترش فولاد هم محسن بیاتی نیا، جابر انصاری و محمد ابراهیمی به سمت نیمکت استقلال رفتند.

غلامرضا سمندر مدیرعامل گسترش و همچنین ششگلانی رئیس هیأت فوتبال آذربایجان به هنگام ورود بازیکنان استقلال به زمین، به آنها خوشامد گفتند.

حامد لک دروازه بان تراکتورسازی، برای تماشای بازی گسترش- استقلال به ورزشگاه رفته و در جایگاه VIP حضور داشت.این بازیکن دیروز در بازی با نفت مسجد سلیمان به خوبی درون دروازه کار کرد.

میلاد فخرالدینی بعد از خطا روی بازیکن گسترش کارت زرد دریافت کرد که استقلالی ها فکر کردند سه کارته شده و بازی بعدی تیمش را از دست داد که اینطور نبود و این بازیکن دواخطاره شد.

داور  حین مسابقه به فراز کمالوند تذکر داد که اعتراض نکند که سرمربی گسترش فولاد از داور عذرخواهی کرد.

بهترین بازیکن:

 مگنو باتیستا هافبک برزیلی گسترش و محمد ابراهیمی مهاجم این تیم بازی پرتلاش و متعصبانه ای را به نمایش گذاشتند.

**
هاشم بیک‌زاده با اخطاری که از احمد صالحی در ابتدای نیمه دوم بازی گسترش فولاد و استقلال گرفت دیدار آینده تیمش را از دست داد.


گفتگوی برخی از استقلالی ها  با اصحاب رسانه؛

**
میرشاد ماجدی پس از اظهارات آذرنیا سرپرست گسترش فولاد مبنی بر بی‌عدالتی در خصوص بخشش کرار اظهار داشت: محرومیت این بازیکن به حالت تعلیق درآمده است در روزی که حکم وی اعلام شد همان روز معاونت حقوقی‌مان تلاش خود را انجام داد تا محرومیت وی بخشیده شود.

سرپرست استقلال عنوان کرد: پیگیری‌های معاونت حقوقی‌مان باعث شد که او بتواند مقابل گسترش فولاد به میدان برود.


** بیک‌زاده: تماشاگران با سنگ و فندک مرا زدند!

هاشم بیک‌زاده پس از تساوی گسترش مقابل استقلال در خصوص شعارهای هواداران گفت:‌متاسفانه آنها به من فحاشی می‌کردند و حتی در یک صحنه با فندک و سنگ به من ضربه زدند که آن را برداشتم و به داور نشان دادم.

وی ادامه داد:
این رفتار با یک  بازیکن بی‌حاشیه‌ درست نیست.

**مدافع استقلال:هوا به قدری سرد بود که همه چیز راتحت الشعاع خود کرد

میلاد فخرالدینی  در ادامه اظهار داشت: بازی خوبی بود.  سردی هوا روی کیفیت  بازی دو تیم تاثیر گذاشت.

وی افزود: ما در برخی از دقایق بازی به خاطر سرمای هوا اصلا نتوانستیم خوب بازی کنیم ولی سعی می‌کنیم هفته‌های آینده این مسابقه را جبران کنیم.

مدافع استقلال در خصوص تعویض خود گفت: این مسئله تصمیم کادر فنی بود و به آن احترام می‌گذارم.

**رضا عنایتی:ما جبران امروز را می کنیم ، مطمئن باشید!

رضاعنایتی  در خصوص این مسابقه گفت:‌به نظرم سرمای هوا روی این مسابقه تاثیرگذار بود ولی ما تلاش‌مان را برای پیروزی انجام دادیم و انشاءالله در بازی آینده جبران خواهیم کرد.

وی با اشاره به شعارهای تماشاگران علیه تیم و خودش گفت: در همه جای ورزشگاه امروز شعار می‌دادند و این اتفاق غیرطبیعی نیست ولی ما کاری به این مسائل نداریم و باید فوتبال خودمان را بازی کنیم.

** گفتنی ست تمرینات استقلال فردا از سر گرفته می‌شود و آبی پوشان ساعت 15 و 30 دقیقه در کمپ حجازی تمرین خواهند کرد.

*سپاهان 1 - 1 ذوب آهن
 
دربی اصفهان روز جمعه ساعت 15:30 بین دو تیم فوتبال ذوب آهن و سپاهان برگزار شد.

ترکیب سپاهان:
رحمان احمدی، هادی عقیلی، رسول نویدکیا، عبدالله کرمی، سعید قائدی فر ،علی کریمی، مهدی شریفی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، ، محمدرضا خلعتبری و فضیل موسایف
سرمربی: حسین فرکی

ترکیب ذوب آهن:

باقر صادقی، هادی محمدی، امبر ایمانی، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، اسماعیل فرهادی، حجت حق وردی، علی حمام، مهرداد قنبری، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: محمدرضا اکبریان به حقوردی 24، دهنوی 46، محمدی 61 از ذوب آهن اخطار داد و احمدی 39 از سپاهان و دهنوی 86 از ذوب آهن اخراج کرد.

گل ها:

1 ـ صفر (سپاهان): دقیقه 23 یک، دو فوزیل موسیوف با محمد خلعتبری و نفوذ بازیکن ازبک به درون محوطه ذوب‌آهن با خطای حجت حق وردی یک موقعیت پنالتی را نصیب سپاهانی ها کرد که خلعتبری این ضربه را برخلاف جهت محمدباقر صادقی به گل اول مسابقه تبدیل کرد.

1-1(ذوب آهن ): اکبر ایمانی روی یک ضربه ایستگاهی از رجب زاده به زیبایی هر چه تمام تر با ضربه سر دروازه ذوب آهن را فرو ریخت.

حاشیه بازی:

*وریا غفوری، رحمان احمدی و رسول نویدکیا از سپاهان به سمت نیمکت ذوب آهن رفتند اما محمد رضا خلعتبری بازیکن سابق ذوب آهن بود به سمت یحیی گل محمدی نرفت. از سوی ذوبی ها محمد باقرصادقی،اکبر ایمانی، اسماعیل فرهادی هم از فرکی رخصت گرفتند.

*خبرنگاران حاضر در ورزشگاه می گفتند به خاطر اینکه باقر صادقی سابقه بازی با سپاهان دارد در این بازی درون دروازه قرار گرفته چون انگیزه بالایی دارد.

* سانتوس و مسعود حسن زاده دو غایب ذوب آهن در این دیدار بودند که از روی سکوها بازی را تماشا می کنند.

*در دقیقه 20 محمدرضا خلعتبری پس از بهم خوردن تعادلش در جدال با قاسم دهنوی در حفظ توپ موفق بود که با خطای کاپیتان ذوب آهن سرنگون شد. او در این لحظه اعتراض نسبتا تندی به خطای دهنوی کرد.

* محمدرضا خلعتبری در هنگام به ثمر رساندن ضربه پنالتی زمین خورد و شاید خوش شانسی آورد که این ضربه را به گل تبدیل کرد.

* دقیقه 80، شوت مهدی رجب زاده از روی ضربه آزاد را شهاب گردان دراز کش جمع کرد.

* دقیقه 84، پاس موسی اف به احسان حاج صفی رسید و شوت این بازیکن در حالتی بسیار خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86، قاسم دهنوی با تکل روی پای بازیکن حریف از زمین بازی اخراج شد.

* قاسم دهنوی پس از اخراج به دلیل اعتراش به داوری حدود 2 دقیقه از وقت بازی را گرفت. او در هنگام خروج از زمین هم با ناظر بازی صحبت می کند تا بتواند چند دقیقه از بازی را از کنار زمین تماشا کند.

دقیقه 89، پاس به بیرون ارسالی احسان پهلوان از جناح راست با شوت قاسم حدادی فر با فاصله کمی به بیرون رفت.


*راه آهن1 - 0 پدیده مشهد

تیم فوتبال راه آهن روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم فوتبال پدیده مشهد رفت.
 
ترکیب راه آهن:
امیر عابدزاده، مجتبی شیری، ابراهیم کریمی، رامین رضائیان، امید منوچهری، بهادر عبدی، محسن ایران نژاد، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، سیامک کوهنورد و عباس محمدرضایی
سرمربی: فرهاد کاظمی

ترکیب پدیده:
مجتبی روشنگر، محمد نژاد مهدی، محمد صلصالی، میلاد غریبی، محمدمهدی نظری، زوران کنزوویچ، مسعود نظرزاده، محمدرضا ناصحی، رضا حقیقی، اکبر صادقی و محمد غلامی
سرمربی: علیرضا مرزبان

داور: موعود بنیادی‌فر به صادقی 15، خیری 86 از پدیده و مجتبی شیری 40 از راه آهن اخطار داد.

  گل:

1 ـ صفر (راه‌آهن): در دقیقه 81 بازی ارسال کرنر رامین رضائیان از جناح راست با ضربه قیچی مانند عادل کلاه کج دور از دستان روشنگر به تور دروازه پدیده بوسه زد.

** از بازی هفته سیزدهم لیگ‌برتر که طی آن راه‌آهن 2 ـ 1 سایپا را برد، دیگر کسی از این تیم نه برد دید و نه گل. بعد از سپری شدن 750 دقیقه، در دقیقه 81 بازی هفته بیست و یکم قفل دروازه های بسته حریفان راه‌آهن را عادل کلاه کج گشود و در حالی که کم کم همه راه‌آهن را گزینه اول سقوط می‌ دانستند، با این گل امیدهای تیم پایتخت نشین را زنده کردند.

بهترین بازیکن:

 رامین رضائیان مدافع ـ هافبک ملی‌پوش راه‌آهن با ارسال پاس گل این مسابقه از دلایل بازگشت تیمش به جدول رقابت های لیگ‌برتر شد.


*استقلال خوزستان 1 - 3 ملوان
 
تیم فوتبال استقلال خوزستان روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه‌اش به مصاف تیم فوتبال ملوان بندرانزلی رفت.
 
ترکیب استقلال خوزستان:
دیاکیته، موسی کولی بالی، میثم مجیدی، میثم بائو، سیدمهدی سیدصالحی، هادی خنیفر، محمد طیبی، مهدی مومنی، محسن بیات، ایمان باصفا و رضا کاردوست
سرمربی : عبدالله ویسی

ترکیب ملوان:
سیدحسین حسینی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، ابوالحسن جعفری، مازیار زارع، محمد آبشک، پژمان نوری، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی و رضا اعتمادی
سرمربی: فیروز کریمی

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و فرزاد بهرامی

گل ها:

صفر ـ 1 (ملوان): حرکت سریع بازیکنان ملوان توپ را به مهاجم این تیم فرزاد حاتمی رساند و وی با ضربه ای محکم از پشت محوطه جریمه دروازه تیم استقلال‌خوزستان را باز کرد.

صفر ـ 2 (ملوان): پاس فرزاد حاتمی پژمان نوری رادر موقعیت تک به تک قرار داد و وی با ضربه ای دقیق دروازه استقلال‌خوزستان را باز کرد.

1 – 2 (استقلال خوزستان) سیدمهدی سیدصالحی از روی ارسال میثم مجیدی، ضربه سر زیبایی را روانه دروازه ملوان کرد که ضربه وی از روی دستان حسینی وارد دروازه سپیدپوشان شمالی شد.

1 - 3 (ملوان): ضدحمله غافلگیرکننده ملوانی‌ها با حرکت ابوالحسن جعفری و پاس به موقع وی فرزاد حاتمی در موقعیت خوبی صاحب توپ شد و با ضربه ای دقیق برای بار سوم دروازه استقلال خوزستان را باز کرد.

** این بازی با برتری انزلی چی ها در جنوب کشور همراه شد و سومین پیروزی پیاپی آنها با فیروز کریمی، قوی سپید را به یکی از قدرت های این روزهای لیگ برتر تبدیل کرده است.

 ** حضور کمتر از 100 نفر طرفدار در دیدار بین دو تیم از 2 خطه فوتبال خیز که طرفداران بسیاری در آن حضور دارند کمی تعجب برانگیز است.

بهترین بازیکن:

فرزاد حاتمی مهاجم تیم ملوان با زدن دو گل و ارسال یک پاس گل قطعا بهترین بازیکن بازی است حتی اگر وی یک پنالتی نیز از دست داده باشد.

این در حالی است که پژمان نوری با زدن یک گل و گرفتن یک پنالتی و سیدحسین حسینی گلر این تیم با مهار موقعیت های زیاد تیم استقلال خوزستان در نیمه دوم از بازیکنان خیلی خوب این تیم در این بازی بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار