رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خبرداد

اجرای طرح تبلت دانش آموزی در سال تحصیلی آینده

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی طرح تبلت دانش آموزی خبرداد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  خسرو نظری در حاشیه همایش مدیران مدارس نواحی یک و دو بندرعباس افزود: در حال حاضر تبلت  به عنوان یکی از جدیدترین و جذاب ترین فناوری های اطلاعاتی در میان وسایل چند رسانه ای دیجیتال شناخته می شود و از قابلیت حمل آسان نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد : علاوه برحجم و وزن کم و قابلیت جابجایی بالا ،تبلت در مقایسه با سایر رایانه ها انرژی کمتری در مصرف دارد و برای یاداشت برداری و ثبت نکات نیزاز کابرد بالایی برخوردار است.

نظری ادامه داد: در این طرح تبلت ها با ظرفیت و مشخصات خاصی دراختیار مدارس پایلوت قرارگرفته اند تا بازدهی آن در فرایند کارمشخص و در صورت موفقیت در سراسرکشور اجرایی شود.

 رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آموزش معلمان و فراهم نمودن زمینه استفاده بهینه ازاین تکنولوژی را مورد تاکید قرارداد و گفت: از آنجاییکه این طرح در امتداد طرح هوشمند سازی مدارس می کوشد با تکیه بر فن آوریهای روز در فرایند آموزش نقش آفرین باشد ، تاکید بر این است به شکل یک مجموعه کامل ارائه شود که آموزش معلمان و مدیران و بهره گیری از ظرفیت حداکثری این تکنولوژی مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.

وی یادآورشد:در حال حاضر این ظرفیت به عنوان یکی از حلقه های هوشمند سازی مطرح است و ممکن است درآینده با روند شتابانی که تکنولوژیهای ارتباطی دارند سیستم های پیشرفته تری حتی جایگزین تبلت شود.

این مقام مسوول  با اشاره به جزییات روند اجرای پایلوت طرح گفت: در این راستا درکنار آموزش و پرورش که تجهیز یک کلاس از هر مدرسه را برعهده دارد اولیای عزیز نیز باتجهیزیک کلاس مشارکت دارند که این طرح در برخی از استانها نیزبه شکل غیر رسمی در حال اجراست.
 
 وی ازاستقبال برخی شرکت ها و برندهای خاص در این راستا خبرداد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در سطح کشور قطعا با لحاظ همه شرایط مورد نظر آموزش و پرورش، این طرح به مناقصه گذاشته می شود.

این مقام مسوول درادامه با اشاره به آخرین وضعیت روند هوشمند سازی مدارس هوشمند کشور،بیان داشت:هم اکنون 40هزار مدرسه با80هزار کلاس درس در سراسر کشور از تجهیزات هوشمند برخوردار هستند و روند هوشمند سازی سایر مدارس  ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: شیب هوشمند سازی مدارس که از ابتدای طرح  روند خوبی را داشت در مسیر کار به دلیل محدودیت و کمبود منابع لازم با کندی مواجه شد که تلاش جدی برای سرعت بخشی به این فرایند ادامه دارد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بهره گیری از تکنولوژی روز در فرایند آموزش و یاددهی را از جمله الزامات طرح هوشمند سازی مدارس بیان کرد و گفت: اجرای طرح ملی هوشمند سازی مدارس  باهدف استفاده از فناوری اطلاعات در تمام فرایند های مدرسه (آموزشی ، پرورشی و مدیریت ) از سال  91 اجرایی شده است و تمرکز جدی در استمرار این طرح با تکیه برفن آوریهای روز است.

نظری با بیان اینکه امسال 230میلیاردریال اعتبار ویژه هوشمند سازی در سطح کشور توزیع شده است خاطر نشان کرد: ازاین میزان هشت میلیارد و 400میلیون ریال به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که برای تجهیز کتاب کار و فن آوری و کلیه ملزومات سخت افزاری ونرم افزاری هزینه شده است.

 وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مبلغ 150میلیارد ریال در دوره ابتدایی  برای کتاب کار و فن آوری هزینه شده است که سهم استان هرمزگان پنج میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال می شود خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی 95-94 در برخی از رشته ها مانند مربیان سلامت با استفاده از ظرفیت ماده 28اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از فارغ التحصیلان سایر مراکز  آموزش عالی بهره خواهیم گرفت که پس ازتعیین صلاحیت و آموزشهای لازم استخدام شوند تا کمبود نیروی انسانی جبران شود.

نظری در پایان محورها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش را ارتقاء منابع انسانی، تعالی مدیریت مدارس، مشارکت در بخش های مختلف آموزش و پرورش و بودجه ریزی عملیاتی ذکرکرد و گفت:وزارت آموزش و پرورش با نگاه تحول گرا همه ظرفیت ها را برای رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور بسیج کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجرا ، تبلت ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار