فانی در نشست آموزش برای توسعه پایدار مطرح کرد:

ایجاد دبیرخانه فعال آموزش برای توسعه پایدار

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز به یک دبیرخانه فعال در بحث اموزش برای توسعه پایدار وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد این دبیرخانه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز(شنبه) در نشست ستاد ملی آموزش برای توسعه پایدار که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد با اشاره به حضور کشور ایران در نشست جهانی یونسکو در ژاپن اظهار کرد: در این نشست جامعه جهانی به این جمع‌بندی رسید که اگر بخواهیم به توسعه پایدار و واقعی دست یابیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

وی افزود: در یک تعریف عنوان شده که یادگیری یعنی ایجاد رفتار مطلوب در دانش، بینش و رفتار فرد بنابراین آموزش می‌تواند رفتار دانش آموزان را اصلاح کرده و فرهنگ خاصی را در آنها نهادینه کند.

فانی در ادامه اضافه کرد: پس از حضور در اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار به این جمع بندی رسیدیم که باید در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف این موضوع پیگیری و به عنوان یک حرکت ملی در کشور دنبال شود بنابراین نامه‌ای به دولت نوشته و دولت نیز این نامه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که براساس آن امروز نخستین نشست سازمان‌های مختلف در حوزه آموزش برای توسعه پایدار را شاهد هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه ششم توسعه هم اکنون در حال تدوین است گفت: به نظر می رسد که آموزش برای توسعه پایدار جایگاهی در برنامه ششم توسعه داشته باشد.

فانی در ادامه عنوان کرد: باید تعریفی از توسعه پایدار با توجه به شرایط کشور ارائه شود تا پس از آن شاهد بازخوردهایی از سایر دستگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در هم افزایی، حمایت دستگاه‌ها و هدایت این فعالیت‌ها باید اهتمام داشته باشیم تصریح کرد: نیاز به یک دبیرخانه فعال برای توسعه پایدار وجود دارد که وزارت اموزش و پرورش به دنبال تحقق این دبیرخانه است البته سازمان‌ها ودستگاه‌های دیگر نیز بهتر است کمیته‌ای از بخش‌های ذیربط این موضوع را نیز در دستگاه‌های خود ایجاد کند تا خروجی دستگاه‌ها که به عنوان ورودی به دبیرخانه مرکزی ارائه می‌شود حاصل تلاش یک دستگاه باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: باید قبل از پایان سال 93 گزارشی در این خصوص را به دولت ارائه دهیم و تعهد‌های خود را تاسال 2030 در حوزه آموزش برای توسعه پایدار را مشخص کنیم تا دولت به عنوان فرادستگاه در این خصوص حمایت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، فانی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار