روایات تاریخی از مشهورترین چهره‌های جهان فوتبال/

پر بازده‌ترین سرمربی ایتالیایی تاریخ فوتبال جهان کیست؟

به طورحتم هیچ چهره ای از فوتبال ایتالیا به مانند "روبرتو دی متئو" که چلسی را هم قهرمان اروپا کرد، موفق نبوده و حتی کارایی وی که سرمربی شالکه 04 بوده از دینوزوف هم بیشتر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "روبرتو دی متئو" متولد 29 می 1970  متولد سوئیس بوده اما بعدها به دلیل ریشه های ایتالیایی تابعیت ایتالیا را می‌پذیرد و فعالیت حرفه ای خود را از تیم اف ث زوریخ در سال 1990 آغاز کرد و طی یک سال در 34 بازی ،6 گل به ثمر می رساند و حتی بازیکن برتر لیگ  سوئیس نیز لقب می‌گیرد.

پر بازده‌ترین سرمربی ایتالیایی تاریخ فوتبال جهان کیست؟

پر بازده‌ترین سرمربی ایتالیایی تاریخ فوتبال جهان کیست؟

پر بازده‌ترین سرمربی ایتالیایی تاریخ فوتبال جهان کیست؟


در سال 1992 دی متئو فعالیت حرفه ای خود را از تیم آرائو سوئیس پیگیری کرد. روبرتو دی متئو در سال 1993 به تیم لاتزیو به سرمربیگری زدنک زمان راه میابد و طی 87 بازی ،7 گل هم به ثمر میرساند.

براساس این گزارش، دی متئو در سال 1996 عازم چلسی شد و طی 6 سال در 119 بازی، 26 گل به ثمر رساند.

دی متئو از سال 1994 تا 1998 در تیم ملی ایتالیا در 34 بازی، 2 گل ملی هم به ثمر رساند. از سال 2009 و در سن 39 سالگی فعالیت حرفه ای وی در امر سرمربیگری در وست برومویچ آلبیون آغاز شد و طی 2 سال موفقیت های زیادی را برای این تیم به ارمغان آورد.

از سال 2011 با وجود اینکه دی متئو در تیم بحران زده چلسی عنوان دستیار گرفت اما با اخراج سرمربی آن زمان در حالیکه چلسی امیدی به صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا نداشت آبی پوشان لندنی رابه مرحله بعد رساند دوحتی با وجود اینکه در مرحله نیمه نهایی 10 نفره شد و از بارسلونا در خانه عقب افتاد اما در کمال ناباوری آبرامویچ را شادمان ساخت و این تیم به فینال رفت و در برابر بایرن مونیخ هم در دقایق آخر پیروز شد.

دی متئو در شالکه 04 نیز سرمربی موفقی است و نشان داده که در سطح "دیه گو سیمیئونه" سرمربی اتلتیکو مادرید است. بازدهی دی متئو به طور معمول از 50 درصد بیشتر بوده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار