انتقاد تند «نوری المالکی» از اظهارات اخیر «باراک اوباما»

نخست وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای از اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد دست داشتن دولت سابق عراق در ورود داعش به این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «نوری المالکی» روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در مورد مسئولیت دولت سابق عراق در ورود داعش به خاک عراق نشان دهنده حالت سردرگمی است که دولت آمریکا در قبال اوضاع منطقه و جهان بویژه در رابطه با سوریه و عراق دارد.

نخست وزیر سابق عراق گفت: اظهارات رئیس جمهوری آمریکا بیانگر نادیده گرفتن عمدی واقعیت‌های آشکار و تلاش برای گمراه ساخت افکار عمومی مردم این کشور و جهانیان است.

وی در ادامه افزود: آمریکا و متحدانش در منطقه اشتباه فاحشی در سوءاستفاده از داعش و النصره به عنوان وسیله‌ای برای سرنگون کردن نظام سوریه مرتکب شدند؛ این سیاست به میزان زیادی فضا را برای قدرت گرفتن داعش و امتداد آن به عراق و دیگر کشورهای منطقه فراهم کرد.

«نوری المالکی» در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد: دولت سابق عراق اقدام داعش در بنانهادن پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عراق و سوریه را به اطلاع دولت آمریکا رساند و از واشنگتن خواست تا به تعهداتش در قبال عراق براساس توافق‌نامه استراتژیک پایبند باشد اما واشنگتن سیاست تعلل را در پیش گرفت.

انتهای پیام//
برچسب ها: نوری ، مالکی ، عراق ، داعش ، آمریکا ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار