استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی خود مراقبتی در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی خود مراقبتی در جهرم خبر داد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر رحیم رئوفی در اولین جشنواره فرهنگی هنری خودمراقبتی طی سخنانی با اشاره به گسترش بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، چربی در کشور گفت: بهترین راه برای جلوگیری از این بیماریها، خودمراقبتی است و دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این راستا اقدامات خوبی انجام داده تا در مسیر این شعار جهانی گام بردارد.

وی گفت: خودمراقبتی به معنای این است که فرد خود را در مقابل بروز بیماری حفظ کند و دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این مسیر در راستای توانمندی افراد گام های خوبی برداشته و تشکیل پرونده سلامت در بین پرسنل دانشگاه یکی از دستاوردهای این دانشگاه در بحث خودمراقبتی می باشد.

وی افزود: پرونده سلامت همه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی را تکمیل کردیم و پرونده اسکرین 50 درصد از این کارکنان در زمینه قلبی و عروقی نیز تهیه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی معنوی، اظهار کرد: ما سعی داریم در آبان ماه 94 همایش ملی خودمراقبتی در حوزه طرح تحول سلامت معنوی را برگزار کنیم و در این خصوص یک ایده کلی برای ترسیم جهش های طرح تحول سلامت در حوزه معنویت داریم.

وی در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع خودمراقبتی بیان کرد: 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 30 درصد این آثار اعم از نقاشی، خطاطی، تابلوهای نفیس، شعر داستان نویسی و تئاتر بوده که مربوط به خودمراقبتی معنوی است و ما غرفه های مختلفی از آثار دانشجویان پرسنل دانشگاه برپا کردیم تا دستاوردهای خودمراقبتی بیشتر نمود پیدا کند.

گفتنی است: در این مراسم حجت الاسلام دست داده معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و جواد قاسمی مدیر فرهنگی و دبیر اولین جشنواره فرهنگی هنری خودمراقبتی گزارشی از برنامه ها ارائه کردند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار