شهرستان نیر؛

آمادگی شهرستان نیر برای استقبال از مسافران نوروزی

صمدی فرماندار شهرستان نیر گفت: این شهرستان با چهار واحد اقامتی ، 60 کلاس ، یک خانه معلم و بیش از 400 تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شهرستان نیر در ۳۱ کیلومتری شهر اردبیل و ۲۰ کیلومتری شهر سرعین واقع شده‌است که وجود بزرگراه برای ارتباط نیر با اردبیل باعث اهمیت این شهر شده‌است.

شهرستان نیر دارای چشمه‌های آب متعدد و نابی است که معروفترین آن تفرجگاه بولاغلار است. این چشمه دارای آبی گواراست که در بخشی از آن پرورش ماهی هم انجام می‌شود.

از جمله جاذبه‌های دیگر شهر نیر وجود آبگرم‌های متعدد با خاصیت درمانی می‌باشد که معروفترین آنها سقزچی، گل، قینرچه و بورجلو که درجه حرارت بعضی از آنها تا 56 درجه سانتیگراد نیز ثبت شده و جهت درمان امراض پوستی مفید تشخیص داده شده‌است.

وجود منطقه زیبای بولاغلار در این شهر، آب و هوای خنک و طبیعت سبز و دلچسب فصول بهار و تابستان حاکی از پتانسیل مطلوب شهرستان برای گردشگری و توریسم است.

پل تاریخی قرمزی کورپی، بقعه کورائیم، کاروانسرای شاه عباس، آبگرم بورجلو و قینرچه، دژ و پناهگاه زیر زمینی گلستان، قلعه بونی یوغون در روستای کور عباسلو و سد مخزنی یامچی از دیگر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

9 جاذبه گردشگری در نیر ساماندهی شده است

صمدی فرماندار نیر گفت: ساماندهی 9 جاذبه گردشگری در شهرستان با هدف استقبال از مهمانان نوروزی آغاز شده است که با ساماندهی این جاذبه های گردشگری تحول عظیمی در حوزه گردشگری شهرستان نیر رخ خواهد داد.

سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان نیر

فرماندار نیر با اشاره به روند صعودی سرمایه گذاری در شهرستان نیر گفت:با توافقات انجام شده قرار است بخش خصوصی جهت ساماندهی جاذبه های گردشگری و توریستی شهرستان نیر بیش از 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

شهرستان نیر پتانسیل ها و ظرفیت های عظیمی در بخش های گردشگری و توریستی دارد که سرمایه گذاری در این بخش می تواند توسعه این شهرستان را بدنبال داشته باشد.

احداث 250 واحد اقامتی و ویلایی در منطقه نمونه گردشگری سبلان نیر

صمدی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث 250 واحد اقامتی و ویلایی در منطقه نمونه گردشگری سبلان نیر در زمینی به مساحت 15,5 هکتار آغاز شده است.

وی افزود: در این مجموعه علاوه بر احداث کمپ‌های اقامتی، سوئیت‌های ویلایی و مجتمع‌های آب‌درمانی، بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی، تجاری و خدماتی و رفاهی احداث خواهد شد.

شهرستان نیر می تواند مقصد خوبی برای مسافران نوروزی باشد تا مسافران در کنار خانواده خود خاطرات خوشی را از این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.