ایمانی‌جاجرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران گفت: برگزاری کنگره‌های اقتصاد مقاومتی گرچه اقدام خوبی است، اما به تنهایی کافی نیست؛ بلکه شبکه‌ای از اندیشمندان و صاحبنظران علمی برای پشتیبانی از مباحث و دستاوردهای کنگره برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

"حسین ایمانی جاجرمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،  با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از اصول جامعه پایدار و توانمند است، اظهارداشت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت علم جامعه شناسی توسعه، ظرفیت‌های اجتماعی در سطوح پایین مثل خانواده، محله، مناطق مختلف شهری و روستایی را شناسایی کنیم و در راستای 

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران بابیان اینکه مردم با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانند دست به اقدامات جمعی مورد نیاز خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی بزنند، اظهار داشت: این اقدامات شامل راه اندازی کسب و کارهای خرد، تعاونی‌ها، شوراهای محلی و ... می‌شود که مردم می‌توانند از آن طریق به تولید ثروت دست یابند.

وی درباره نقش جامعه دانشگاهی در تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی افزود: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای بررسی و تبیین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

ایمانی جاجرمی ادامه داد: در این راستا می‌توان تقسیم کاری بین دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و سایر مجامع و مراکز علمی کشور انجام داد و مراکز مرتبط را در قالب یک شبکه یکپارچه سازماندهی کرد تا جریان سازی و تعمیق بحث‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌های اقتصاد مقاومتی گرچه اقدام خوبی است، اما به تنهایی کافی نیست؛ بلکه شبکه‌ای از اندیشمندان و صاحبنظران علمی برای پشتیبانی از مباحث و دستاوردهای کنگره برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار