تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

خودروهای کانسپت، درواقع چشم اندازی از خودروهای آینده هستند. باعث تاسف است که بهترین خودروهای کانسپت، هنوز در اندازه یک ایده باقی مانده‌اند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در ces امسال کمپانی نام آشنای بنز، از یک خودروی مفهومی با نام f 015 که سطحی جدید از لوکس بودن را تعریف می‌کند، رونمایی کرد. خودرویی با ابهت و شبکه‌های الماسی شکل، به همراه نشان ستاره بنز که زیبایی را به کمال رسانده است. چراغ‌های پشتی از دو بخش تشکیل شده است. یک قسمت نواری شکل و یک قسمت با لامپ‌هایی LED که تا سپر کشیده شده است. این چراغ‌ها حتی توانایی نشان دادن علائمی همچون STOP را دارند.

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

دو موتور الکتریکی بر روی محور عقب این خودرو قرار دارد که در بالاترین حد می‌توانند، ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کنند اما در حالت عادی تنها ۱۶۳ اسب بخار در دسترس است. جالب است بدانید شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی آینده نگرانه، تنها ۶٫۷ ثانیه است که برای خودرویی با این ابعاد بزرگ و موتور الکتریکی غیر قابل تصور محسوب می‌شود. در بدنه F 015 از ساختاری آلومینیومی استفاده شده است همچنین فولاد با مقاومت کششی بالا و فیبر کربن نیز در قسمت‌های مختلف آن به کار رفته است.

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

ویژگی‌های یکپارچه و ساختاری این خودرو، ترکیبی خاص ایجاد کرده‌اند که در قسمت اتصال شیشه به بدنه شبیه به خودروهای کلاسیک شده است. با توجه به نبود ستون وسط، در میان درب جلویی و عقبی خودرو، دسترسی بسیار آسان به فضای داخلی فراهم شده است. ارگونومی فضای داخلی در نبود ستون میانی درها به گونه ایست که سوار و پیاده شدن بسیار راحت شده است. درون کابین، بسیار زیبا و دلربا طراحی شده است. برای طراحی لوکس و در عین حال مدرن، ترکیبی از چرم و چوب و فلز استفاده شده و کف کابین دارای روکشی چوبی و مسطح است که حس لوکس بودن را به اوج رسانده است.

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

تماشا کنید: خودرویی از جنس آینده

دایملر، فضای خودرو را با تکنولوژهای پیشرفته پوشانده است. نمایشگرهای سرتاسری، داشبورد وکنترلرهای لمسی در کنار پنل‌های درب‌ها که با نمایشگر و پنل‌های لمسی پوشیده شده است. علی‌رغم اینکه خودروهای کانسبت معمولا کانسبت باقی می‌مانند اما بعید نیست که بنز هم همچون یار دیرینه خود یعنی BMW که خودروهای سری i را به عنوان کانسبت در فیلم ماموریت غیر ممکن به نمایش درآورد و پس از آن اخیرا روانه بازار کرده، این خودروی سوپر لوکس و هوشمند خود را در آینده نزدیک به بازار عرضه روانه کند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۵:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
شاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
به پرایدمون می رسه ؟
آخرین اخبار