سفیر آمریکا در هند:

تحریمها علیه ایران باید همچنان به قوت خود باقی بماند

"ریچارد ورما" مدعی شد تحریم های اقتصادی ابزاری است که می توانیم از آن برای تغییر در محاسبات ایران استفاده کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین. تی وی نیوز، "ریچار د ورما" سفیر آمریکا در هند همچنین مدعی شد: آمریکا و هند در مخالفت با برنامه اتمی ایران متحد هستند.

 "ورما" گفت:تحریم های اقتصادی بر ضد ایران باید تا مادامی که ایران از پیگیری تسلیحات اتمی دست بردارد، ادامه پیدا کند. 

وی افزود:یکی از دلایل شگفتی ما از روابطی که با هند داریم این است که ما ارزشهای مشترک زیادی داریم.حمایت از نظم بر اساس قوانین،حمایت از دمکراسی ،حمایت از تحمل و تنوع از جمله این موارد است.ما همچنین منافع امنیتی مشترکی داریم.

وی ادعا کرد: ما درباره هر موضوع سیاست خارجی توافق نداریم اما اینکه ایران بخواهد به تسلیحات اتمی برسد ما به طور متحد مخالف آن هستیم.ما این نظر خود را از طریق جریان شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده ایم.

وی افزود: ما نظرات محکمی در این باره داریم.تحریم های اقتصادی ابزاری است که می توانیم از آن برای تغییر در محاسبات ایران استفاده کنیم.

وی ادعا کرد همانطور که رئیس جمهور اوباما بارها اعلام کرده است ما باید از افزایش روابط با مردم ایران استقبال کنیم اما معتقدیم که این کار در راستای منافع ایران است که از پیگیری تسلیحات اتمی(!) دست بردارد اما تا آن زمان باید رژیم فراگیر تحریمها همچنان به قوت خود باقی بماند.

همزمان با اظهارات این مقام آمریکایی اسنادی محرمانه منتشر شده که نشان می دهند موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران آگاه بوده و در سال 2012 آن را به اطلاع متحدان تل آویو رسانده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار