افتتاح نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خمینی (ره)

عصر دیروز نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری بیش از 2200 میلیارد ریال در 12 طبقه افتتاح شد.

افتتاح نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خمینی (ره)
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عصر دیروز نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری بیش از 2200 میلیارد ریال در 12 طبقه با حضور بانک گردشگری، جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری،‌ سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و فعالان حوزه گردشگری و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این هتل، جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط کنونی که با فراز و فرودهایی اقتصادی همراه است همت بلندی نیاز دارد که هر ایرانی باید نسبت به سهم خود در آن مشارکت داشته باشد، افزود: اقتصادی که سال‌های زیادی به صنعت نفت وابسته است و هر گاه قیمت نفت صعودی است موجب آسودگی خاطری میان مدیران و هر گاه با تلاطم جدی روبرو می شود رویکرد و اقبال به سمت بخش خصوصی جدی می‌شود.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه سال‌های سال است شعار جدایی اقتصاد از نفت به گوش می‌رسد افزود: حوزه گردشگری از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که نیاز به یک نگاه و اراده ملی جدی دارد.  

وی افزود: اگر بنا داریم توسعه گردشگری کشور محقق شود باید تصمیم جدی داشته باشیم تا صنعت گردشگری را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم که یک هدف قابل اتفاق است.
 
رئیس گروه مالی گردشگری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم ترمینالی به ظرفیت 25 میلیون مسافر برای فاز دوم فرودگاه امام خمینی ایجاد کنیم و علاوه بر آن ساخت یک هتل چهار ستاره با ظرفیت 400 اتاق در یکی از شهرستان‌ها در دستور کار است.  

سلطانی‌فر رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در ادامه این مراسم اظهار داشت: با وجود کلیه مشکلات احتمالی اگر عزم جدی وجود داشته باشد می‌توانیم به اهداف و آرمان‌های مورد نظر دست یابیم و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به خودکفایی در همه زمینه‌ها دست یابیم و ساخت این هتل یکی از نشانه‌هایی است که کشور ما هر گاه در شرایط فشار و تهدید قرار دارد کارنامه بهتری از خود بر جای گذاشته است.

سلطانی‌فر در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم ما در صنعت گردشگری این است که بتوانیم مشکلات پیش رو در خصوص مکان اقامتی گردشگران خارجی را رفع کنیم و با توجه به اینکه از هزار و 100 هتل ما کمتر از 120 هتل چهار و پنج ستاره هستند باید با توجه به افق 1404 که هدف ما جلب 20 میلیون گردشگر خارجی است باید تلاش و برنامه‌ریزی‌های جدی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: 140 پروژه با اعتبار 152 میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شد تا از طریق بانک‌ها تأمین مالی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار