فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران؛

92 درصد جرایم سایبری سرقت اطلاعات شهروندان برای کلاهبرداری مالی/ پلیس در جریان خروج چمدان‌های ارز نیست

فرمانده نیروی انتظامی از کشف 93 درصدی جرایم سایبری خبر داد و گفت: 92 درصد جرایم در این فضا مربوط به کلاهبرداری‌های مالی است.

92 درصد جرایم سایبری سرقت اطلاعات شهروندان برای کلاهبرداری مالی/ پلیس در جریان خروج چمدان‌های ارز نیستبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا، اظهار کرد: امروز با راه اندازی پلیس فتا موفق به جلوگیری از انجام بسیاری از تهدیدات شده‌ایم و در سال 93 با کشف 93 درصدی پرونده‌ها مواجه بوده‌ایم و مقامات اینترپول در جهان این پیشرفت ایران را بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه گذاری در این حوزه مسیر‌های پیشرفت را فراهم می‌سازد، گفت: همه تصور می‌کنند که اشراف اطلاعاتی پلیس سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم است، در حالیکه اطلاعات ما برای مقابله با دشمنان و متجاوزان بوده و می‌خواهیم از داشته‌های مردم محافظت کنیم.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی جهت جلوگیری از اقدامات تبهکارانه، گفت: گروه‌های ترویسیتی و قاچاقیان به این شبکه‌ها کوچ کرده لذا مردم باید مراقب این مسئله باشند و اشراف اطلاعاتی ما در فضای مجاز، در کنترل قرار دادن مردم نیست.

وی با بیان اینکه 92 درصد جرایم سایبری کشور، کلاهبرداری با هدف مالی است، گفت: 93 درصد از پرونده‌های سایبری در سال جاری کشف شده است و این در حالی است که 95 درصد از کشف پرونده‌ها به نفع مردم و 5 درصد هم حفاظت از سامانه‌‌هایی همچون شرکت نفت و بانک‌ها بوده است که این مسئله نیز غیر مستقیم به نفع مردم است.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته برخی خبر از خروج چمدان‌های ارز از فرودگاه‌های کشور داده بودند، تصریح کرد: این موضوع در حوزه‌ پلیس فرودگاه نبوده و ما در جریان این پرونده نیستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتظامی ، جرایم ، صایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار