باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

یک مدرسه و هزار مکافات + تصاویر

احداث مدرسه گلستان "جابر بن حیان" شهرک امیریه شهرستان شهریار در محدوده دامداری‌ها و محل‌های نگهداری علوفه باعث بروز مشکلات بسیاری برای دانش‌‌آموزان این مدرسه شده است و پیرو اظهارات مدیریت مدرسه پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های وی با مسئولان شهرستانی نیز جهت رفع مشکلات این حوزه تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، پس از وقوع و اتفاق آتش سوزی در محل نگهداری و انبار علوفه در روزهای گذشته و اطفای آن توسط امدادگران آتش‌نشانی گزارشاتی مبنی بر احداث مدرسه‌ای در محدوده دامداری‌های امیریه به گروه حوادث باشگاه خبرنگاران ارسال شد و ما را بر آن داشت تا جهت پیگیری موضوع پس از طی نمودن جاده‌های ناهموار و کوچه‌های غیراستاندارد شهرک امیدیه در محدوده وقوع حادثه حضور پیدا نماییم.

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

جاده‌های غیر استاندارد وضعیت غیر بهداشتی این منطقه، پراکنده بودن زباله‌های در سطح و حاشیه کوچه‌ها و خیابانهای مشرف به مدرسه از مشکلاتی بود که در نگاه اول توجه هر تازه‌ واردی را به خود جلب می‌کرد. بیش از یک ساعت سرگردان کوچه‌ها و خیابان‌ها بودیم تا در آخر توانستیم مسیر درست را پیدا کنیم.

پس از طی کردن مسیر انبار علوفه و دامداری‌های پراکنده در اطراف مدرسه وارد مرکز آموزشی کاردانش گلستان "جابربن حیان" شدیم، محلی که دانش‌آموزان پرشور و طراوت شهرک امیدیه با هزار و یک امید و آرزو  در آن مشغول به تحصیل هستند و با حضور در اتاق مدیریت مدرسه (علی اصغر نوروزیان)نظر وی را در ارتباط با مشکلات این مدرسه و محدوده جویا شدیم.

مشکلات مدرسه جابربن حیان در پیچ و خم دور باطل ادارات

علی اصغر نوروزیان مدیر مدرسه کارو دانش "جابربن حیان" در نوبت صبح در تشریح مشکلات و نارسایی موجود در این منطقه و مدرسه تحت مدیریت خویش اظهار کرد: بوی نامطبوع و متعفن کودهای شیمیایی و دامداری‌های اطراف، عدم تامین استانداردهای زیست محیطی در این محدوده و کمبود بودجه و اعتبارات از جمله مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

وی در ادامه افزود: در کنار این مشکلات عدم آسفالت جاده ها و کوچه‌های مشرف به مدرسه که از هیچگونه توجیه عقلانی و منطقی برخوردار نیست بار مشکلات برای دانش‌آموزان و فرهنگیان این مدرسه را بیشتر نموده و متاسفانه بعد از هر بارندگی در این منطقه نظام بهداشت و سلامت این محدوده بر اثر گل و لای ایجاد شده در مسیرهای مشرف به مدرسه در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرد.

نوروزیان در ادامه با اشاره به ازدیاد و پراکندگی حشرات موذی در فصول گرم سال در این محدوده تصریح کرد: به طور طبیعی در محلی که تمرکز و تراکم جمعیتی بالا است ضریب احتمال انتقال بیماری‌ها به شدت بالا می‌رود و متاسفانه پراکندگی و تراکم حشرات در این ناحیه بار مشکلات سلامت و بهداشت مدرسه و دانش‌ْآموزان را بیش از پیش افزایش می دهد.

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

وی در ادامه در خصوص پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از سوی مدرسه "جابربن حیان" به منظور رفع مشکلات ذکر شده و بهبود شرایط عنوان کرد: قریب به 5 بار نامه‌نگاری با مسئولان ذیربط گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته از سوی بنده بوده که متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار و مطلع شدن دستگاه‌های مسئول در سطح شهرستان شهریار نارسایی و مشکلات در بخشهای اشاره شده همچنان به قوت خودباقی است و نامه‌نگاری و پیگیریهای ما نیز گرفتاردور تسلسل باطل اداری شده است.

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

نوروزیان در ادامه بیان داشت: جانمایی دامداری‌ها در فضای بافت شهری با هیچ منطق و اصول شهرسازی همخوان به نظر نمی‌رسد و از مسئولان ذیربط در سطح شهرستان انتظار داریم نسبت به رفع معضلات این ناحیه و مدرسه با توجه به هر چه بیشتر ورود نمایند و در شرایطی که همواره دفاع و پشتیبانی از محرومین و مستضعفان به عنوان یکی از اصول اخلاقی مدیریتی از سوی مسئولین مطرح می‌شود این محدوده محل مناسبی برای لحاظ نمودن چنین رویکردی به شمار می‌رود.

یک مدرسه و هزار مکافات . . . + تصاویر

گفتنی است در مدرسه "جابربن حیان" امیریه در مجموع قریب به 400 دانش‌آموز در دو نوبت صبح و عصر مشغول به تحصیل هستند و در چنین شرایطی امید آن می‌رود دستگاه‌ها و نهادهای مربوط در سطح شهرستان شهریار با عزم و مدیریت جهادی در چنین حوزه‌ای که با فرهنگ و دانش گره خورده است اقدامات لازم را مبذول دارند که به طور یقین ارتقا سطح خدمات آموزشی در این مدرسه و تامین زیر ساخت‌های اولیه مورد نیاز دانش‌آموزان و فرهنگیان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی می‌تواند نتایج و ثمرات مثبت و سازنده هر چه بیشتری را برای آینده شهرستان شهریار و شاید کشور رقم بزند.



انتهای پیام/
برچسب ها: شهریار ، احداث ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
لطفا هرچه سریع تر به مشکلات هنرستان رسیدگی کنید
آخرین اخبار