بررسی بازی evolve/ یک بازی به سبکی متفاوت

بالاخره ۵ سال بعد از انتشار آخرین محتوای دانلودی ۲ left4dead از استودیو بازی سازی turtlerock این کمپانی تصمیم به ساخت بازی جدیدی تحت عنوان evolve (تکامل) گرفت. هسته اصلی این بازی مثل left4dead ، کار گروهی می‌باشد پس انتظار می‌رود که بخش چند نفره آن هم مثل بازی قبلی این استودیو عالی باشد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف left4dead دوربین بازی به پشت سر بازیکن و به صورت سوم شخص درآمده که این تغییر بسیاری از طرفداران را نگران کرده بود؛ اما خوشبختانه سازندگان به خوبی از پس این تغییر بر آمدند. کار گروهی در evolve بسیار نقش مهمی دارد و ایده چهار انسان در مقابل یک هیولای شکارچی بسیار جالب و نوآورانه است و این ایده به خوبی پیاده سازی شده. در هر راند چهار بازیکن باید کلاس خود را از چهار کلاس ارایه شده انتخاب کنند که این کلاس‌ها عبارتند از: assault, trapper, medic و support. کلاس assault دارای حفاظ قوی می‌باشند که حتی بدترین ضربه‌های هیولا را دفع می‌کند و دارای قدرتی نسبتا بالا برای آسیب زدن به هیولا می‌باشد.

بررسی بازی evolve

کلاس trapper دفاع و یا حتی قدرت کلاس assault را ندارند اما ابزارهای زیادی برای ردیابی و شناسایی هیولا در محیط بازی را دارند و کلاس medic کار بهبود سلامتی بازیکنان دیگر را بر عهده دارند. کلاس support هم نقش ضعیف کردن و پرت کردن حواس هیولا از دیگر بازیکنان را دارد. این کلاس‌ها به نظر پیچیده می‌آیند ولی با کمی تمرین در بخش تک نفره و به لطف هوش مصنوعی بسیار عالی بازی، به هیچ عنوان از جذابیت قسمت چند نفره آن کاسته نمی‌شود. بزرگترین ایراد این بازی وابستگی بیش از حد آن به بخش چند نفره می‌باشد به طوری که اگر در این بخش حتی یک بازیکن غیر حرفه‌ای در تیم شما حضور داشته باشد امکان شکست خوردن شما در حالی که بقیه افراد بازیکن‌های قدیمی هم باشند بسیار زیاد است.

بررسی بازی evolve

گرافیک و اتمسفر بازی بسیار عالی کار شده و به خوبی پولیش شده و حس تاریکی و ترس از اینکه در چه زمانی مورد حمله توسط هیولا قرار می‌گیرید را به شما القا می‌کند. صدا گذاری و افکت‌های بازی به زیبایی طراحی شدند و صدای پا و حرکات هیولا نسبت به مکانی که هیولا قرار دارد تغییر می‌کند که حس اضطراب را به بازیکن وارد می‌کند. گیم پلی این بازی کمی ناامید کننده است چرا که در نگاه اول بازی به شدت خوش ساخت و جذابیت زیادی دارد اما بعد از مدت کوتاهی خسته کننده می‌شود. مشکل بزرگ‌تری که بیشتر، از مشکل گله ما از سازندگان بازی است، خریدهای درون بازی در روز عرضه می‌باشد و اینکه این محتوا به جای اینکه برای فروش باشد باید در خود بازی و به صورت رایگان باشد که برای بازی‌ای که با قیمت کامل برای فروش گذاشته شده است کمی ناامید کننده است.

بررسی بازی evolve

اما خوشبختانه این محتوا فقط لباس‌های اضافی برای کاراکترهای بازی است و به هسته بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند. در آخر هر بازی نسبت به مرحله‌ای که در آن بازی می‌کنید و تیمی که برنده می‌شود ویدیو جالبی برای برد یا باخت شما پخش می‌شود که در نوع خود بسیار جالب طراحی شده‌اند. با اینکه evolve خالی از ایراد نیست، اما تجربه‌ای جدید و جذابی را ارائه می‌کند که با بازی با دوستان خود حتی دو چندان هم می‌شود.

نمره ما به این بازی از ۱۰ نمره ۸ می‌باشد

بررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolveبررسی بازی evolve



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار