همه چیز درباره رانندگی با خودروهای صفر

شاید تصور کنید خرید یک خودرو صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودرو دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودرو صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خودرو دست دوم مواجه شوید.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،  با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید خودرو هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر گرم است. اگر این روزها قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را دارید یا بتازگی خودرو صفر کیلومتر خریده اید شاید خواندن مطالبی که در ادامه به آن اشاره می شود برای شما کاربردی و آموزنده باشد.

قبل و بعد از تحویل خودرو

وقتی مشتری برای تحویل خودرو مراجعه می کند باید به چند نکته توجه داشته باشد. مهندس فریبرز زینالی، مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در گفت و گو با جام جم ضمن تائید این موضوع می گوید: خودروهایی که به مشتری تحویل داده می شود باید فرآیند موسوم به PDS یا Pre Delivery Service را پشت سر گذارد. این فرآیند به این معنی است که پیش از تحویل خودرو به مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو در بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شویم خودرو با عملکرد کامل و صحیح در اختیار مشتری قرار می گیرد. فرآیند دیگری وجود دارد که تحت عنوان Handover از آن نام برده می شود. به این معنی که مشتری به مدت 30 تا 40 دقیقه در زمینه عملکرد خودرو تحت آموزش قرار می گیرد تا با عملکرد آن آشنا شود. گاهی مشتری خودرویی می خرد که ممکن است با سیستم عملکرد آن آشنا نباشد. در این فرآیند درباره عملکرد قسمت های مختلف خودرو مانند چگونگی باز شدن در صندوق عقب، قفل کردن شیشه های عقب خودرو یا عملکرد سیستم تهویه خودرو، سیستم صوتی و امکاناتی که در داخل خودرو تعبیه شده است اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می گیرد. هدف از فرآیند Handover آشنایی مشتری با خودروی جدید خریداری شده و امکانات مختلف آن است. بنابراین اگر خریدار در آینده با علائم هشداردهنده ای روبه رو شود یا بخواهد از عملکرد های مختلف در نظر گرفته شده برای خودرو استفاده کند با این موضوعات آشنایی کامل دارد. در حقیقت این فرآیند آموزش ابتدایی موضوعات مرتبط با خودرو به خریداران است.

مشتری دقت داشته باشد

این کارشناس خودرو در ادامه با اشاره به اهمیت دو فرآیندی که پیش از این اشاره شد، می گوید: در فرآیند PDS مجموعه ای از نکات مورد توجه است. این فرآیند یک فعالیت بازرسی است که توسط نمایندگی انجام می شود و مجموعه ای از ویژگی های خودرو از فعالیت های مکانیکی و امکانات و تجهیزات جانبی و تزئینی خودرو را شامل می شود. نمایندگی موظف است بدنه خودرو را بدقت مورد بازرسی قرار دهد تا مطمئن شود هیچ گونه نشتی روغن وجود ندارد. در این فرآیند، فرمان و چراغ های خودرو هم کنترل می شود. ممکن است مشتری از جنس عملیاتی که در این فرآیند انجام می شود اطلاعاتی نداشته باشد؛ اما خروجی این فرآیند برای مشتری این است که عملکرد خودرو صحیح و سلامت باشد. در فرآیند Handover آموزش عملکردی خودرو مورد توجه است. مشتری باید هنگام تحول خودرو کلیات فرآیند PDS را مورد توجه قرار دهد تا از عملیاتی که پیش از تحویل خودرو در نمایندگی انجام شده مطلع شود. البته خودش هم می تواند بعد از تحویل خودرو نگاهی به آن بیندازد و از سالم بودن چرخ ها و میزان باد لاستیک ها، نبود هرگونه خط و خش و خوردگی در بدنه و نبود نشتی روغن در بخش های مختلف اطمینان حاصل کند.

دفترچه هایی که خوانده نمی شود

یکی دیگر از نکاتی که خریداران باید به آن توجه داشته باشند دفترچه راهنمای مشتری است. زینالی به اشاره به این موضوع تاکید می کند: هنگام خرید خودرو دو دفترچه در اختیار خریداران قرار می گیرد که یکی از آنها دفترچه راهنمای محصول است . آنچه در فرآیند Handover برای مشتری توضیح داده می شود در یک فرصت محدود ارائه می شود و خریدار می تواند اطلاعات بیشتر در این زمینه را در دفترچه راهنمای محصول مطالعه کند. بیشتر خریداران فکر می کنند با خودرو آشنا هستند و معمولا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمی کنند. دومین دفترچه به سرویس ها و گارانتی خودرو مربوط است. اگر مشتری این دفترچه را بخوبی مطالعه کند درباره این که باید در چه کیلومترهایی و در چه زمان هایی برای سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کند به اطلاعاتی دست پیدا می کند. در این دفترچه راهنما به عواملی که موجب باطل شدن گارانتی خودرو و اقداماتی که موجب باطل شدن شرایط گارانتی نمی شود هم اشاره شده است. علاوه بر این، به نکات ایمنی که خریداران ملزم به رعایت آن هستند و مسائل امنیتی مربوط به خودرو نیز اشاره شده است. بنابراین خریدار باید به مجموعه مسائلی که در دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارانتی خودرو اشاره شده توجه داشته باشد و این موضوعات را بدقت مورد مطالعه قرار دهد.

وی می افزاید: توصیه ما به خریداران خودرو این است که در مواقع تعیین شده برای سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند . تاکید بر مراجعه به نمایندگی های مجاز تعمیر خودرو فقط به سرویس های اولیه محدود نمی شود بلکه بهتر است برای سرویس های ادواری خودرو نیز به نمایندگی های مجاز مراجعه شود، به این ترتیب مشتری می تواند مطمئن باشد قطعاتی مانند فیلترها و روغن که در سرویس تعویض می شود یا به طور کلی قطعات مصرفی در در سرویس های اولیه و ادواری مورد تائید شرکت خودروساز است. اینها مجموعه نکاتی است که خریداران خودرو و مشتریان شرکت های خودروساز باید به آن توجه داشته باشند.

چرا آب بندی؟

یکی از دغدغه های خریداران خودرو چگونگی آب بندی خودروهای صفر کیلومتر است. شاید آب بندی واژه چندان مناسبی برای این اقدامات نباشد اما در حقیقت منظور از آب بندی، آماده کردن ابتدایی خودرو برای استفاده طولانی مدت از آن است.

کارشناسان خودرو می گویند قطعات مختلف مانند پیستون ها، رنگ ها و دیگر قسمت ها باید با کارکرد مناسب و بهینه از طریق روغن کاری مناسب هماهنگ و یکپارچه شود. گاهی به دلیل غیر همجنس بودن قطعات یک خودرو، این قطعات باید هماهنگ شود. در خودروهایی که توسط شرکت های بزرگ خودروسازی در سطح دنیا ساخته می شود قطعات خودرو پیش از نصب به طور جداگانه آب بندی و با هم هماهنگ شده است. بنابراین راننده بعد از خرید این خودرو می تواند براحتی و با سرعت و شرایط دلخواه خود رانندگی کند. بهتر است در هزار کیلومتر نخست رانندگی با این خودرو تا حد امکان فشار کمتری به خودرو وارد شود. بنابراین باید در سربالایی از دنده سنگین و مناسب بهره گرفته شود. شتاب گیری مناسب پیش از رسیدن به سربالایی راهکار مناسبی برای جلوگیری از فشار وارد شدن به خودروست. بهتر است در این مدت از دور موتور کمتر و دنده سبک تر استفاده شود.برای استفاده از پدال گاز هم محدودیت هایی در نظر گرفته شده است و هرگونه تخت گاز رفتن با خودروی ممنوع است. بعضی خریداران بعد از خرید خودروی صفر رینگ ها را تعویض می کنند که چنین اقدامی بدون نظر کارشناسی به شاسی خودرو آسیب می رساند. روغن موتور و فیلتر آن هم باید بعد از هزار کیلومتر اول تعویض شود.

اما مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در این باره نظر متفاوتی دارد. وی می گوید: در گذشته تاکید می شد خودروهای صفر کیلومتر به آب بندی نیاز دارد به این دلیل که در گذشته با توجه به فناوری هایی که در تولید خودرو مورد استفاده قرار می گرفت لازم بود برای هر خودرو در کیلومترهای اولیه رانندگی، محدودیت هایی در نظر گرفته شود. اکنون نیز طبق عادت بیشتر مشتریان سعی می کنند این موضوع را تا حد زیادی رعایت کنند اما واقعیت این است که خودروهای امروزی براساس فرآیندی طراحی شده است که از روز نخست بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. یعنی این طور نیست که خودرو روزهای اول عملکرد ضعیف تری داشته باشد و با گذشت زمان این عملکرد بهبود پیدا کند. اما رفتارهای نابجا در رانندگی مانند شتاب گیری یا ترمز های ناگهانی که به قطعات خودرو آسیب می رساند از همان کیلومترهای ابتدایی مورد تائید نیست. شرایط استفاده مناسب از خودرو از تعاریفی است که به عنوان ضوابط گارانتی خودرو از سوی خودروسازان مورد توجه قرار می گیرد. ما خودرو را برای استفاده در شرایط عادی گارانتی می کنیم. اگر قرار باشد از خودرو برای رالی استفاده شود یا شتاب های ناگهانی به خودرو وارد شود قطعا خودرو صدمه می بیند.

آب بندی دیگر جدی گرفته نمی شود

معمولا این روزها کمتر کسی را پیدا می کنید که به آب بندی خودرو صفر کیلومتری که بتازگی خریده، اهمیت بدهد زیرا آنها بر این باورند خودروهای امروزی نیازی به آب بندی ندارند و این تصوری است که بیشتر آن دسته از افرادی که به قول معروف سن و سالی از آنها گذشته است به آن توجه دارند. این در حالی است که تعمیرکاران خودرو بر این باورند عادت های نادرست ما در استفاده بهینه از خودرو با پیامدهای بسیاری همراه است که می تواند در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند. یکی از این نکات، آب بندی خودروست که گرچه ممکن است بر عملکرد خودرو به طور مستقیم تاثیری نداشته باشد و پیامدهای ناشی از آن بزودی خود را نشان ندهد اما می تواند با مشکلاتی همراه باشد که با گذشت زمان خود را نشان می دهد.

به گفته تعمیرکاران خودرو بهتر است در 750 کیلومتر نخست رانندگی با یک خودرو صفر کیلومتر بویژه زمانی که بار زیادی در خودرو وجود دارد از رفتن به سربالایی های پرشیب خودداری شود. همچنین توصیه می شود دنده های اتومبیل صفر کیلومتر به گونه ای تغییر داده شود که همواره دور موتور خودرو بین 2500 تا 4000 دور قرار گیرد. بهتر است هنگام رانندگی با یک خودروی صفر کیلومتر هیچ گاه تخت گاز نروید و از حرکت در مسیرهای طولانی مانند بزرگراه ها با دور ثابت تا حد امکان خودداری کنید. در 750 کیلومتر دوم رانندگی با این خودرو جدید نیز بهتر است از شتاب گیری های سریع و تخت گاز رفتن اجتناب کنید و از دنده معکوس نیز استفاده نکنید.

برچسب ها: رانندگی ، خودرو ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فقط تیبا
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۰۹:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام دوستان لطفا در مورد چگونگی اب بندی ماشینهای اتومات هم توضیع دهید سپاس
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۰۹:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام دوستان لطفا در مورد چگونگی اب بندی ماشینهای اتومات هم توضیع دهید سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ماشین فقط206
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۱۱:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام؛؛تیبا صفر یکهفته است تحویل گرفتم؛خیلی تو این سایت ها نظرات رو بررسی کردم ولی بالاخره خودمو قانع کردم و تیبا صندقدار خریدم ولی الان متوجه شدم تمام معایب که دوستان میگفتن کاملا درسته و تیبا ماشین مشکل داریه به ماشین های دیگه کار ندارم در حد پولی که دادم نیست حرومشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۳:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
با سلام خدمت دوستان عزیز
من واسه ی ۲۰۶ تیپ۵ انداختم حالا تو برگه ی قرارداد نوشته فاقد کارت طلایی میخوام بدونم این کارت طلایی چیه وچه فرقی با گارانتی داره؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام ،خدا بخواد تیبا ثبت نام کردم چند روز دیگه تحویل میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
فقط سمندef7دو گانه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
6ماهه ک سمند صفر گرفتیم دوماه بود ک ازش استفاده نمیکردیم.چندروز پیش ک ازش استفاده کردیم چراغ چک روشن میشد ماهم بردیم تعویض روغنی روغن موتور عوض کردیم بعضیها میگن کارمون اشتباه بوده چون ماشین 2400 تا بیشتر کار نکرده . حالا میخوام بدونم آیا کارمون اشتباه بوده؟ البته چراغ چک قبل از تعویض روغن ،درحال حرکت روشن میشد اما حالا سوئیچ ک میزنیم قبل از روشن شدن چراغ چک روشن میشه ولیبعدش خاموش میشه . تو ماشین هم بعضی وقتها بوی سوختگی سیم یا ی بوی سوختگی شبیه ب این میاد. حالا چیکار کنم. من ی خانم هستم ک در رانندگی بسیار مبتدی ام.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
سلام هر ماشینی که بخرید اگر ازش به درستی استفاده کنید سالم و بی خرج میماند
1. نیم کلاج رفتن طولانی مخصوصا پشت ترافیک و ماندن پا روی کلاج باعث درگیری دیسک و صفحه میشود
2. تعویض به موقع روغن خودرو و فیلتر روغن
3. از گاز دادن بی مورد به خودرو پرهیز کنید
4. اینا را رعایت کنبد چه ژیان چه تیبا و چه بنز سالم میمانند
Iran (Islamic Republic of)
ميلادسياحي
۰۳:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان
من يك پژودوگانه سوز صفرخريدم دوستم يك هفته قبل ازمن هم پژو405خريدوخواست باماشينم دوربزنه كه ببينه ماشينم چطوره دوبار بدجورماشينوگازدادومعكوس دادخواستم بدونم كه اين دوبار موتورچيزش نميشه چون خيلي ناجورگازميداد خيلي ترسيدم كه ماشين چيزش بشه خواستم بدونم كه موتورچيزش نميشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ن نگران نباش من خودم تو ایران خودروهسم ده ساله ..همون روز که ماشینو دراوردی گازشو بگیر ..قطعه ها کولا ابندی شده تو‌کار خونه ...اون دوسه بار معکوسم هیچ مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۲۲:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان من 207 ثبت نام کردم کسی از شما از کیفیتش اطلاعی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
ممنون از کاربرهای دلسوز !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام خواهشا ماشین که میخرید مو به مو بدنش رو چک کنید ما ماشین رو گرفتیم تا پلاکش بیاد گرد و خاکی بود گذاشتیم توی پارکینگ یک هفته بعدش که برداشتیم استفاده کنیم موقع تمیز کردم دیدیم که گلگیر عقبش صافکاری داره و با نوک قلم رنگ گرفتن

الانم ماشین ۲۰۰۰تا کار نکرده هیچکسم از اب بندی به ما حرفی نزد و اموزشی نداد الان هیچ شتابی نداره پژوپارس صفر پراید ازش سبقت میگیره خدا میدونه تو جابجایی کدوم قطعشو عوض کردن
Russian Federation
محمدرضا
۱۵:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
بهترین ماشین ایرانی پارس موتور زانتیا بود و بس هیچ ماشینی دیگه مثل اون تولید نمیشه از همه لحاظ عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
فقط سمندef7دو گانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
فقط سمندef7دو گانه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
درخصوص تیبا من که شانس نداشتم دو ماه بعد از تحویل از کمپانی به خاطر نقص فنی به همراه خانواده با سرعت 80 واژگون شدم ولی به خیر گذشت فقط بدنه ماشین آسیب دید وحدود 9میلیون تومان هزینه رو دستم گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
درخصوص تیبا من که شانس نداشتم دو ماه بعد از تحویل از کمپانی به خاطر نقص فنی به همراه خانواده با سرعت 80 واژگون شدم ولی به خیر گذشت فقط بدنه ماشین آسیب دید وحدود 9میلیون تومان هزینه رو دستم گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
سید علیرضا پاک نیت
۰۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۶
خودروی داخلی بخرید مانند تیبا زیرا خرید خودرو های دیگر در شرعی بودن .... و میلیارد دلار پول از کشور خارج می شود و با این میلیارد دلار می توان هزاران انسان باز شود و کار داخلی تقویت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
سلام به نظر من پورشه یا مازراتی بخرین عالیه، شک نکنید من کلی تحقیق کردم ، فقط یکم لوازمش سخت گیر میاد ولی نمایندگیش هست. لامبورگینی هم خوبه!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۱۰:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
پارس تندر هم ماشین خوبیه،من تازگی گرفتم واقعا ماشین نرم و بدون سر وصداست.
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۰۰:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
با سلام پينهاد من ٢٠٦sd بهترين ماشين با موتور tu5
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام ، اگه بودجه تون میرسه دنا بگیرید هم امکانات مناسبی داره هم زیبا و هم پشتیبانی خوب
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
در جواب دوستمون که بین اسپورتیج و توسان موندمن من پیشنهاد میکنم اگر قبلا ماشین شاسی داشتن که هیچ اگر نداشتن سعی کنن نخرن چون کلا مشینای خشکیه و شما لذتی از ماشین نمیبری ولی خب چون بلند تری نسبت به بقیه فقط حسه خوبی میده همین مگر اینکه عشقشو داشته باشی وگرنه ماشینه شاسی حوصله میخواد از همه لحاظ و پیشنهاد دومم اینه که اصلا سمته ماشینای کره ای نرن چون فقط آپشنه و نسبت به ماشینای ژاپنی تو رنج قیمت خودش بلکم پایین تر از لحاظ سواری اصلا قابل مقایسه نیستن مثلا تو مدل شاسی که دوستمون هم گفتن مورانو هست البته خرجش یکم سنگینه ولی مدله سدان مثل کمری قیافه ندارن آپشن کم دارن ولی سواری عالی
Iran (Islamic Republic of)
Hassan
۲۳:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
اینجانب بین پورشه پانرما و پراید 111 موندم کدومو بخرم لفطن لاهنمایی کنین.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۴:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
خودروی تیبا مصرف بنزینش کاش میشد پایینتر میاوردن و اینکه از کنار خودرو زدن کار بسیار ناشایستی هست که کی شرکتها میخوان از این کارشون دست بردارن خدا می دونه یعنی یه آنتن چیه یا شیشه برقی عقب تیبا رو برداشتن ،نمدی داخل موتور، آخه باتری چیه که از باتری هم میزنن پایین ترین کیفت که میزارم بماند گرفتن 50. آمپر گذاشتن بجای 55یا60امپر و جعبه دنده که دنده عقب میزنیم میریم بقدری صدا میده که فکر میکنی الان که یه چیزی اتفاقی بیافته ویه سری چیزهای دیگه اگه اینا رو رعایت کنن تازه میشه به خودروسازهای ایرانی امیدوار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
توی تیراژ بالا میشه میلیارد میلیارد توجیب آقایون
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام بر همه دوستان.آقا من موندم بین هیوندای جنسیس و پراید کدومو بخرم لطفا راهنماییم کنید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
سلام دوستانی که تیبا2 دارن چه زمانی مجبوربه تعویض دیسک وصفحه شدن؟من شنیدم دیسک وصفحش فوق العاده ضعیفه.مشگل اساسی دیگش چییه؟ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
کسی میدونه مصرف توسان چقدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
باسپاس
مفید وسازنده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
بسیار عاااالی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
تو شاسی بلندای خارجی نیسان مورانو حرف نداره تکه قیمتشم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
سلام به نظر من ماشین پراید بس.......کم مصرف کم خرج حتی وسیله هاشو بقالی سر کوچه هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام

من موندم بین خرید کیا اسپورتیج و هیوندایی توسان

یه شاسی بلند شیک و راحت و کم سروصدا و می خوام
به نظرتون کودومو بخرم
اگر به غیر از این دوتا پیشنهادی دارین ... بگین

ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
داداش اشتباه اومدی ؛ زنگ بالا رو بزن اینجا صحبت پرایدو تیباست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
محسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی ممنون. واقعا نیاز داشتم به این مطلب. امیدوارم برای ماشین های سایپا هم همین نوشته صدق کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام با تشکر از مطالب مفیدی که ارایه دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
سلام من میخوام تیبا بخرم لطفا راهنمای کنید هاچ بک با صندوق دار فرقی داره منظورم کارای وکیفیتشه چه معایبی داره ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
هیچکدوم داداش گلم
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۲:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۵
سلام
من پرايد141 داشتم و يك ماهه كه تيبا گرفتم.
نسبت به پرايد ماشين خوبيه و امكانات و قدرتش خيلي بهتره.
اما در قياس با پژو پارس و سمند و 405 ضعيف تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
آقا خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
خیلی هم عالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بسیار عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سلام
در جواب آفای حمیدرضا
عزیز جان من خودم تیبا 94 دارم ولی این ویژگیهای منحصربفردی که میفرمایید رو بهیچ وجه لمس نمیکنم!!؟ مصرف بنزینش که بالا بین 8 تا 9 . صدای زیاد موتور داخل کابین و دنده های خشک. در ضمن من گارانتی 5000 تا هم بردم و تغییری حس نکردم. پس نمیتونه ماشین قابل تحسینی باشه اونجور که شما میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۴:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
بسمه تعالی
درجواب سعید
با سلام احتراما نظر به اینکه بنده چون جوان نیستم دلیلی ندارد که خودروی خارجی بروز سوار نشده ام. در حال حاضر خودروهای خارجی در کلاس و قیمت تیبا چه امکانات بیشتری دارند؟
خودروی تیبا استاندارد یورو چهار را کسب کرده و دارای مصرف کم ترمز ABS قوی و فرمان هیدرولیک و ایربک و رینگ الومینیومی و شیشه و اینه برقی و ایرودینامیک عالی و بدنه محکم و بسیاری امکانات دیگر است . فکر نکنید خودروهای خارجی بدون عیب و ایراد هستند (( آواز دهل شنیدن از دور خوش است.))
در دنیا هر برندی دارای مزایا و معایب است. بی عیب خداست
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۲:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
سلام و عرض ادب
در جوابه اقا حميد رضا بايد بگم كه شما چه خودرو خارجي قبلا داشتيد كه الان تيبا سوار ميشين فكر كنم خودرو هاي خارجي مدل 1980 تا 1990 تجربشو داشتين كه واقعا كار خودشون رو كرده بودن

حال خودروي تيبا اين رو قبول دارم كه قيمت قطعاتتش مقداري مناسبه اما به چه قيمت ؟به قيمت بي كيفيت بودنش
مثال صفحه كلاچ تيبا رو 20000 هزار تا بايد عوض شه و كلي مشكل ديگه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۲:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
به نام خدا

من یک تیبا صندوق دار مدل 94 ای ایکس دارم. 32 سال است که انواع ماشینهای خارجی و ایرانی سوار شده ام. خدا وکیلی بین ماشینهای ایرانی و خارجی از نظز قیمت و استهلاک و قیمت لوازم و تندیو خوش تیپی در شرایط فعلی بهترین گزینه است تا صفر است و اب بندی بشود یک مشکلات جزیی دارد ولی پس از سرویس اولیه همه اش رفع میشود. مواظب باشید گول نخورید خودروهای خارجی اگر خدای ناکرده چپ کرد و لوازم نیاز داشت اگر دو برابر پول خودرو را بدهید کارتان حل نخواهد شد فقط اوراقچی ها میخرند و پولتان به هدئر رفته من که از خریدمک راضی ام از طرفی خوشحالم که با خریدم برای یک جوان ایرانی 30 روز شغل ایجاد کردم.
Iran (Islamic Republic of)
براتعلي سليماني
۱۵:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۴
مرسي از اطلاعاتي كه دادين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۴
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۴
بسیار کاربردی ! اما متاسفانه به نظر میرسه مرحله PDS و Handover تو ایران به خوبی خودش انجام نمیشه که امید وارم این مشکل هم برطرف شه
Iran (Islamic Republic of)
سلیم حاجی حسن زاده
۱۹:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
واقعا تشکر میکنم از اطلاعات خوب شما استفاده بهینه کردم خدا یارتان باشد
آخرین اخبار