گراهام: لایحه ایفای نقش مستقیم کنگره در مذاکرات ایران را این هفته ارائه می‌کنیم

سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت که این هفته، لایحه‌‌ای را به کنگره ارائه می‌دهد که طبق آن کنگره نقش مستقیمی در مذاکرات هسته‌ای ایفا می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "لیندسی گراهام" سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 مدعی شد: ایران مسلح به تسلیحات هسته‌ای "بزرگترین تهدید برای بشریت" به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: امیدوارم که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نکند، زیرا در آن صورت تمامی اعراب منطقه نیز تسلیحات هسته‌ای می‌خواهند و در آن صورت ما در مسیر عقبی قرار می‌گیریم و اسرائیل هرگز به آرامش‌ نخواهد رسید.

گراهام تأکید کرد: این چیزی است که به (جان کری) پیشنهاد می‌کنم: اگر توافق خوبی باشد از آن حمایت می‌کنم اما من نباید به شما برگه تأیید نهایی و اختیار تام بدهم بنابراین من در هفته جاری لایحه‌ای را ارائه می‌دهم که طبق آن کنگره می‌بایست هرگونه توافق نهایی با ایران را تأیید کند.

وی ادامه داد: کنگره و مردم آمریکا می‌بایست از هرگونه توافق احتمالی با ایران آگاهی داشته باشند زیرا این توافق، تأثیراتی نه بر آمریکا بلکه بر تمام جهان می‌گذارد.

وی در خصوص توافق نهایی با ایران گفت: این بزرگترین تصمیمی است که هر رئیس‌جمهوری در دوران زندگی من می‌تواند اتخاذ کند. اگر اشتباه کنیم، ایران گریز می‌کند و به قابلیت هسته‌ای دست پیدا می‌کند. در واقع ما رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه ایجاد میکنیم. اسرائیل در تیررس ایران است و همانطور که ما در تیررس آنها هستیم. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار