گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از آغاز رزمایش پیامبر اعظم9 سپاه تا کمک داعش به صهیونیست‌ها

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به آغاز رزمایش پیامبر اعظم9 سپاه پاسداران مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:
 
دانشگاه جامع امام حسین(ع) با همکاری بانک انصار، در سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام به رونمایی از کتاب «اقتصاد مقاومتی در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)» کرد.
 
جانشین قرارگاه امام حسین(ع) گفت: امروز یمن تمام رژیم شاهنشاهی عربستان را به لرزه انداخته است و این کشور بحرین، عراق و یا سودان نیست و خدا مزد پیروزی را می دهد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به تصمیم انگلیس برای بازگشت به خلیج فارس (ایجاد پایگاه نظامی در بحرین) گفت: آن‌ها روباه‌های پیر غارتگر جهانی هستند که هر چند وقت یکبار یادشان می‌آید یک قطعه از شکار را در گوشه‌ای فراموش کرده‌‌ و باید به سراغش بروند.
 
معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مذاکره خوب مذاکره‌ای است که حقوق ملت ما را تامین کند.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: حزب‌الله لبنان درس مجاهدت را به همه آزادگان عالم آموخته است و ما می‌بینیم که در فلسطین و سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه موج اسرائیل ستیزی به راه افتاده است.
 
مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: اگر رژیم صهیونیستی غلطی بکند، موشک‌های ما ظرف کمتر از ده دقیقه "تل‌آویو " را نابود می‌کنند و فرموده امام خمینی(ره) تحقق می‌یابد.
 
معاون فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره اظهارات اخیر "لیبرمن" مبنی بر اینکه "باید به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کرد"، اظهار داشت: نباید به این سخنان توجه کرد، صهیونیست‌ها معمولاً شعار می‌دهند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) تنها بخشی از قدرت نیروهای مسلح ایران را به جهانیان نشان داد و بسیار به موقع و به جا صورت گرفت.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آنچه کشور را حفظ می‌کند انواع سلاح‌ها نیست، بلکه نیروی انسانی متخصص، ولایت‌مدار و مکتبی است که کشور را صیانت می‌کند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که «ایران جزو 10 کشور برتر در ساخت ناوشکن است»، گفت: بازیگر اصلی تصمیمات منطقه و فرامنطقه کشور جمهوری اسلامی ایران است.
 
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: رزمایش‌های امداد و نجات در ماه جاری و فروردین 94 برگزار و از ریزپرنده‌ها در این رزمایش‌ها استفاده خواهد شد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید با فرض آنکه تا 5 سال آینده تحریم‌ها برداشته نخواهد شد، عمل کنیم و بدانیم راه حل عبور از تحریم توجه به تولید داخل و استقلال از اقتصاد نفتی است.
 
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: در اقتصاد مقاومتی، سپاه در همه ابعاد اعم از سلاح، تجهیزات و مهمات بالای 90 درصد به خودکفایی رسیده است.
 
بالگرد «بل 206» و «میل 17» نیروی دریایی سپاه به انواع موشک‌های هوشمند مجهز شدند و این بالگردهای ندسا امروز طی عملیاتی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9، ماکت ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای را مورد هدف موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن خود قرار دادند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار