روحانی کلید عبور قطعه اول آزادراه حرم تا حرم را می‌چرخاند

راه عاشقان کریمه اهل بیت با افتتاح آزادراه حرم تا حرم 85 کیلومتر کوتاه‌تر شد و بار ترافیکی ورودی به پایتخت جهت سفر به خراسان رضوی نیز کاهش یافت و عبور از این آزادراه را رییس جمهور کلید زد.

علی نورزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افتتاح آزادراه حرم تا حرم در قطعه اول آن اظهار داشت: هموطنانی که از شهرهای جنوبی و غربی کشور قصد عزیمت به استان قم و مشهد مقدس را دارند از این پس می‌توانند بدون عبور از استان تهران مستقیم از استان قم به سمت گرمسار حرکت کرده و و 90 دقیقه‌ از  زمان خود راه کاهش دهند. 

معاون راه و شهرسازی با اشاره به نقش موثر آزادراه  در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه در تهران و کاهش ترافیک محور قم – تهران افزود: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، استهلاک، کاهش تصادفات، حفظ محیط زیست، سفر ایمن و روان و افزایش ایمنی از مزایای ویژه احداث آزادراه‌ها محسوب می‌شود که در آزادراه قم- گرمسار کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به نحو چشمگیری قابل توجه است و اگر نفت خام را بشکه‌ای 73 دلار و هردلار را  معادل 27 هزار و 500 ریال در نظر بگیریم در مجموع 2 هزار و 600 میلیارد ریال صرفه‌جویی سالانه با کاهش گازهای گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

مدیرعامل  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  ادامه داد: ارتباط دو قطب مذهبی کشور از طریق آزادراه در پررنگ تر شدن جایگاه کشور در منطقه به لحاظ جذب گردشگران مذهبی بسیار موثر خواهد بود.

حال با بهره برداری از قطعه اول این آزادراه نه تنها کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی تراسیکا که موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی  می شود را تسهیل می کند بلکه باعث ارز آوری  روز افزون  و تحقق اقتصاد مقاومتی  در حوزه ترانزیتی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار