نایب رئیس انجمن طناب زنی:

ورزش سنتی و ملی کشورمان در کشاکش بی مهری مسئولان ورزشی است

محسن نصری دهپنه گفت: با وجودیکه ورزش طناب زنی ورزش سنتی و ملی است ولی با بی مهری مسئولان ورزشی قرار گرفته و این به آن ضربه می زند.

محسن نصیری دهپنه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: ورزش طناب زنی ورزشی سنتی است که از دیرباز در ایران رواج داشته ولی با این وجود کمتر مورد توجه مسئولان ورزشی قرار گرفته است و بودجه کافی به آن اختصاص داده نمی شود.

وی در ادامه افزود: این ورزش به طور حرفه ای و رسمی از سال 83 در ایران با برگزاری یک کارگاه آموزش از طرف فدراسیون آسیا در آکادمی ملی المپیک رواج پیدا کرد و در ابتدا به تمام استانها فراخوان دادیم که افراد  علاقمند به این کلاسها می تواند و شرکت در این دوره های آموزشی اقدام نمایند و این رشته ورزشی از سال 86 به صورت انجمن زیر نظر فدراسیون ورزش همگانی کارش را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: کمیته های این رشته در تمام استانها زیر نظر هیئت همگانی استانها با آموزش و پرورش در زمینه تربیت مربی، چاپ بروشور، برگزاری کلاس مربیگری و داروی همکاری مستمر پیدا کردند، شرکت کنندگان  این کلاسها چون معمولا معلمان و آموزگاران بودند توانستند زمینه آشنایی دانش آموزان را با این رشته ورزشی فراهم آورده و این رشته به طور اجباری جزء واحد درسی یکی از مقاطع ابتدایی شد.

نایب رئیس انجمن طناب زنی اذعان کرد: تیم ملی پسران و دختران کشورمان برای اولین بار در مسابقات آسیایی در کشور سنگاپور شرکت داده شدند که از نظر سطح کیفی بازی بازیکنان به کشورهای اسیایی نزدیک بود و از نظر داوری نیز هیچ مشکلی وجود نداشت ودر کشورهای آسیایی نیز قهرمان زیادی داریم مسابقات کشوری هم برگزار می کنیم و قرار است تابستان سال 1394 در مسابقات جهانی آسیا در کشور مالزی هم حضور بهم رسانیم الان به دلیل کمبود بودجه و هزینه های بالای آن نتوانستیم در مسابقات برون مرزی  شرکت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: سمت نائب رئیس منطقه غرب آسیا نیز به من محول شده و 13 کشورآسیایی زیر مجموعه کشورمان هستندو از طریق برگزاری کلاس آموزشی مربیگری داوری، ساخت فیلم های آموزشی، چاپ کتاب و بروشور و اجرای برنامه های نمایشی در سطح کشور می خواهیم در رشد و توسعه این رشته ورزشی وشناساندن آن تلاش کنیم.

محسن نصری همچنین بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای همگانی در حد توانایی خود بودجه در اختیارمان قرار می دهند البته و آن هم بستگی به عملکرد انجمن ها دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشرفت و رشد این ورزش باید مسئولان ورزشی بشدت این انجمن را کمک کرده آن را به فدراسیون تبدیل کنند ولی در حال حاضر به خاطر سیاست وزارت ورزش و جوانان بعضی از فدراسیون ها در حال برگشت به وضعیت سابق خود یعنی انجمن شدن هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهینه ، طناب زنی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار