روسیا الیوم:

ایران با برگزاری رزمایش برای دشمنان خود پیام فرستاد

ایران با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) برای دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی خود پیام فرستاد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عمر هواش" گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد ایران اقدام به برگزاری رزمایش در تنگه هرمز کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اجرای این رزمایش قصد دارد بگوید ایران بدون مداخله بیگانگان توان تامین امنیت آب های خلیج‌فارس را دارد. تنگه هرمز گذرگاه اصلی عبور نفت است. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اقدام به شبیه سازی یک ناو هواپیمابر آمریکایی کرد. این ناو هواپیمابر فرضی هدف حمله قایق های تندروی ایرانی قرار گرفت و موشک باران شد.

همچنین سپاه اعلام کرد اقدام به کاشت مین های پیشرفته دریایی در طرف دیگر تنگه هرمز کرده و توان آن را دارد که تنگه هرمز را تحت کنترل خود در آورد.

"محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: چنانچه ضرورت اقتضا کند نیروی دریایی ایران توان آن را دارد که دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس را به طور کامل به کنترل خود در آورد. این مناطق در تیررس موشک های و نیروی دریایی ما قرار دارند.

در نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم موشک های بالستیک زلزال، نصر و فتح مورد آزمایش قرار گرفت و این موشک ها اهداف ثابت و متحرک در آب های خلیج فارس را هدف قرار دادند.
سپاه از بالگردهای خود موشک های کروز شلیک کرد و از شناورهای تندروی ذوالفقار پرده برداشت.

روز دوم نیز با ارائه بخشی از توانمندی ایران شامل پرنده های شناسایی، انواع مین، سلاح و روبات برگزار شد.

تهران که با افزایش 33 درصدی بودجه نظامی موافقت کرده است میان افزایش توان دفاعی خود با مذاکرات هسته ای تمایز قائل شده است.  

حسین کنعانی مقدم کارشناس امور راهبردی گفت: افزایش بودجه دفاعی ایران با هدف مقابله با تهدیدهای آمریکا، اسرائیل و گروه داعش صورت گرفته است. چه مذاکرات هسته ای ایران با موفقیت همراه باشد و چه شکست بخورد ایران به سیاست افزایش توان نظامی خود ادامه می دهد.

ایران اینگونه تسلیحات خود را آزمایش می کند و نواوری های تسلیحاتی خود را به نمایش می گذارد و از این طریق پیام هایی به قدرت های منطقه ای و بین‎المللی بدهد.

مسوولان ایرانی می گویند ایران دست دوستی به سوی همگان دراز کرده است اما برای همه احتمال ها نیز آماده است.

ایران به خوبی می‌داند که تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس برای دشمنان سنتی اش حساس است. ایران از طریق تنگه هرمز به تهدیدهای دشمنانش پاسخ می‌دهد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
دست حق نگهدار شما پاسداران حسینی
آخرین اخبار