روش‌هایی برای تقویت بینایی

برای تقویت بینایی رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌ها نقش عمده‌ای دارد.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تقویت بینایی که مبنای تغذیه دارد عمدتا رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری در آن نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: به کارگیری عادات بینایی مطلوب و اصلاح سبک زندگی از طریق تنظیم الگوهای خواب، تصحیح شیوه‌های مطالعه و استفاده از ابزارهای الکترونیکی نظیر رایانه، تبلت، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید با استفاده از ابزارهای تصحیح عیوب انکساری و عینک‌های آفتابی استاندارد (400uv) که از چشم در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند از روش‌های تقویت بینایی می‌باشد.

کی‌پور بیان کرد: اجتناب از مالش چشم‌ها و در خیلی از موارد معاینات منظم که به تشخیص و درمان به موقع ناهنجاری‌ها یاری می‌رساند نیز از روش‌های تقویت بینایی می‌باشد.

این متخصص اپتومتریست در پایان اظهار داشت: در حین معاینات توصیه‌هایی برای حفاظت از سوی درمانگرها گفته می‌شود. در کودکان تا پیش از سنین دبستان معاینات چشم از ضرورت اساسی برخوردار است و به تشخیص و درمان بیماری‌های اساسی مثل تنبلی چشم و بیماری‌‌های مادرزادی که می‌تواند به کاهش دائمی بینایی منجر شوند کمک کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.