رئيس سابق آژانس اتمی رژيم صهيونيستی: حمله به ايران باعث جنگ تمام عيار خواهد شد

یوزی عیلام رئیس پیشین آژانس اتمی رژیم صهیونیستی گفت: یک حمله هوایی به تاسیسات اتمی ایران می تواند سبب آغاز یک جنگ تمام عیار شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارنوت؛ عیلام گفت: برنامه اتمی ایران تنها تا ده سال دیگر می تواند حالت عملیاتی به خود بگیرد و حتی در آن حالت هم من مطمئن نیستم که آنها به دنبال بمب باشند.
وی درباره اظهارات نتانیاهو درباره ایران گفت: بیانیه ها و تهدیدات درباره حمله به ایران کمک کننده نیست. ما نمی توانیم بهای اقدامات جناح وی را بپردازیم. تا آنجایی که می دانیم تاسیسات اتمی ایران بسیار پراکنده هستند و در زیر زمین و زیر دهها تن بتون و فولاد قرار دارند. انهدام آنها به بیش از یک حمله هوایی همانند انهدام راکتورهای اتمی عراق و سوریه نیازمند است. یک حمله هوایی به تاسیسات اتمی ایران می تواند سبب آغاز یک جنگ تمام عیار شود.
این مقام پیشین اتمی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه خودم در بسیاری از طرح های اتمی کار کرده ام، آموخته ام که این طرح ها زمان زیادی را می گیرند. به نظرم نتانیاهو و دیگر سیاست مداران ترس زیادی را به قلب جامعه اسرائیل تزریق می کنند که اقدامی غیرضروری است.
عیلام درباره برخی گزارشهای مربوط به تصمیم ایران برای رقیق سازی سوخت غنی سازی شده خود گفت: به نظرم این کارها گام های مهمی هستند. مسائل مهمی پیش روی ما وجود دارد اما ما باید کاملا خوش بین باشیم. به نظرم ما باید به راه حل دیپلماتیک شانس لازم را در کنارتحریمها بدهیم. من مطمئن نیستم که ایران حتی به دنبال بمب باشد. اینکه آنها تنها کشوری در آستانه اتمی شدن باشند، کافی است. 
وی در ادامه اضافه کرد: چه نفعی برای ما می تواند از بمباران باشد؟ این موضوع تنها می تواند سبب اتحاد مردم ایران و حمایت آنها از دولت این کشور شود و مشوقی برای ادامه طرح های آنها باشد و منابع بیشتری را برای آنها فراهم کند.بمباران ایران تنها نتیجه معکوس و برخلاف خواست ما را به همراه خواهد داشت.
رئیس پیشین آژانس اتمی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: نتانیاهو با تهدید ایران می خواهد به اهداف مختلف سیاسی خود برسد. بیانیه های وی غیرضروری است و تنها شهروندان اسرائیلی را می ترساند و هیچ جایگاهی برای اسرائیل به منظور اثرگذاری در مذاکرات و اینکه سبب برچیده شدن برنامه اتمی ایران شود، ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار