دکتر لاریجانی در مراسم یادواره شهدای محمود آباد:

شعار پول نفت سر سفره های مردم اشتباه بود/مساله هسته ای قابل بازی کردن برای غرب نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:شعار پول نفت سر سفره های مردم اشتباه بود چرا که درآمدهای نفتی باید صرف حمایت از تولید شود

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی لاریجانی در مراسم یادواره شهدای محمود آباد حضور در محافل متعلق به شهدا را افتخار دانست و گفت: در برخی مواقع شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که این بداخلاقی‌ها انرژی مسئولین را کاهش می‌‌دهد و ارتباط خوب استاندار با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس قابل قدردانی است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان عزل بنی‌صدر شاهد کش و قوس در کشور بودیم اما با روی کار آمدن دولت شهید رجایی و باهنر همدلی در کشور به وجود آمد که این موضوع برای مردم طعم شیرینی را به همراه داشت.
 
وی با بیان اینکه روحیه برادری امروز یک نیاز ضروری است، عنوان کرد: مسائل بین المللی و شرایط پر التهاب منطقه‌‌ای همدلی مسئولین را می‌طلبد و خوشحالم که در استان مازندران این روحیه وجود دارد.
 
به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی نیکی‌‌ها و خوبی‌ها مربوط به شهدا بوده و انسان این مسائل را می‌بیند.
 
رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: شهدا در بالاترین جایگاه قرار دارند چرا که خداوند فرموده تصور نکنید شهدا مرده‌اند و این حضور کاملا ملموس است.
 
دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه شهدا عزت را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، گفت: شهادت یک امر نقطه‌ای نبود بلکه به واسطه آن یک حرکت ایجاد شد و سرافرازی ایران در برابر قدرت‌ها یکی از این حرکات است.
 
در زمان جنگ ایران و عراق همه کشورها کنار صدام و تنها سوریه تا حدی در کنار ایران بود
 
وی ادامه داد: در آن زمان اکثر کشورها به عراق کمک کردند و هر کشوری به نحوی در کنار صدام بود. کشورهای منطقه نیز در اختیار صدام بودند و تنها سوریه تا حدی در کنار ایران قرار داشت.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از عراق هراس داشتند، گفت: اما با این وضعیت مردم ایران در برابر قدرت‌ها ایستادگی کردند.
 
به گفته ریاست مجلس شورای اسلامی اقدام شهدا ایجاد مقاومت در دل مردم بود و همین موضوع به سرافرازی آن‌ها منتهی شد.
 
وی در ادامه گفت: همچنین موضوع حائز اهمیت اینکه حرکت به وجود آمده به واسطه شهدا یک بازدارندگی به وجود آورد و به همین دلیل طی این سال‌ها هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران را پیدا نکرده است.
 
حرکت شهدا برای ایران بازدارنگی ایجاد کرد/نقش ایستادگی مردم ایران در پیشبرد مسائل هسته‌ای
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌ها تصمیم داشتند که پس از تصاحب عراق و افغانستان تغییراتی را در خاورمیانه به وجود آورند اما ایستادگی مردم ایران چنین جرأتی را به آن‌ها نداد.
 
دکتر لاریجانی در خصوص نقش ایستادگی مردم ایران در مسائل هسته‌ای عنوان کرد: آن‌ها راه دیگری به جز مذاکره نداشتند، گاهی در پارلمان بر علیه ایران سخنانی را به زبان می‌آورند اما بارها اعلام کردند که باید با ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای گفت‌وگو کنیم و اقدام شهدا در حرکت ملت ایران ادامه یافت.
 
وی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ سپاه در استان هرمزگان و جزیره لارک گفت: در سیمای آن‌ها اراده‌ای که در جنگ وجود داشت، نمایان بود و آن‌ها نشان دادند که بر خلیج فارس و تنگه هرمز به طور کامل تسلط دارند. در این رزمایش هدف‌ها در دریا به خوبی مورد اصابت قرار گرفت و این موضوع نشانگر قدرت نظامی ایران است.
 
کشورهای منطقه که با نفت اداره می‌شوند از یک حرکت تروریستی یا اخم آمریکا برافراشته می‌شوند
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه که با نفت اداره می‌شوند از یک حرکت تروریستی یا اخم آمریکا برافراشته می‌شوند، گفت: اما در کشور ما یک بخشدار از سیاست‌های آمریکا انتقاد می‌کند و این موضوع نشانه اقتدار و استقلال ایران است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت منطقه و بیداری اسلامی بیان کرد: به طور مثال مردم یمن تنها یک حکومت دموکراتیک می‌خواهند اما این مسئله نماینده آمریکا و سازمان ملل را دستپاچه کرده که این موضوع مایه تاسف است و آن‌ها به فکر تخریب اراده مردم یمن هستند.
 
دکتر لاریجانی تصریح کرد: این مشکلات تاکنون برای سایر کشورهای انقلاب کرده نیز به وجود آمده اما باید توجه داشت که این آتش خاموش شدنی نبوده و آن‌ها این روحیه را از انقلاب ایران گرفته‌اند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور تروریست‌ها در منطقه گفت: متاسفانه منطقه شرایط خوبی ندارد و ظاهرا برخی قدرت‌ها از این موضوع ناراضی نیستند.
 
برخی کشورها با حمایت مالی از تروریست ها در سوریه آن ها را از لاک شان خارج کردند/به نام اسلام و مجاهدیت بدترین کارها را می کنند
 
وی ادامه داد: تروریست‌ها زمانی که در سوریه اقدامات جلادانه می‌کردند کسی به فکر مشکل ساز شدن آن‌ها نبود اما طی یک سال اخیر که این تروریست‌ها از لاک خود خارج شده و در عراق و برخی کشورهای دیگر اقدامات تروریستی انجام دادند کشورهای پشت پرده نتوانستند به دلیل افکار عمومی نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.
 
دکتر لاریجانی ادامه داد: حتی کشورهایی که با منابع مالی خود از تروریست ها حمایت می‌کردند نیز اکنون نگران هستند البته ما قبلا هم این موضوع را هشدار داده بودیم اما آن‌ها باور نمی‌کردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با کسوت مجاهدت بدترین کارها را انجام می‌دهند این موضوع هم برای اسلام زشت است و هم مشکلاتی را برای کشورها ایجاد می‌کند.
 
دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه ایران به عنوان اولین کشور از عراق حمایت کرد، گفت: 40 کشور با تشکیل ائتلاف قصد مبارزه با تروریست‌ها را داشتند اما ما مبارزه‌ای را نمی‌بینیم و آن‌ها فقط شعار می‌دهند.
 
وی خطاب به برخی کشورهای منطقه به عنوان حامیان تروریست تاکید کرد: این طور نیست که با پدید آوردن گروهک‌های تروریستی آن‌ها را اداره کنید کما اینکه عملیات‌های تروریستی در عراق نشان داد که آن‌ها از کنترل شما خارج شدند.
 
مساله هسته ای قابل بازی کردن برای غرب نیست/جایگاه ملت ایران اجازه نمی دهد کسی با حقوق آن ها بازی کند
 
دکتر علی لاریجانی بیان کرد: شما قصد ندارید با تروریست‌ها مبارزه کنید بلکه با آن‌ها بازی می‌کنید، مسئله هسته‌ای ایران نیز وضعیتی مشابه داشته و باید بدانید که نمی‌توان با ایران بازی کرد و ایران به جایگاهی رسیده که باید تکلیف را روشن کنید.
 
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط باید همدلی و همگرایی در کشور حول منویات رهبر معظم انقلاب پدیدار شود.
 
رئیس نهاد قانونگذاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود تاکید کردند که مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و به فکر بهبود وضعیت مردم باشند.
 
کنترل تورم و رفع معضل بیکاری باید دو هدف اصلی مسئولان باشد/ استفاده نا مناسب از منابع طبیعی ایران کفران نعمت است
 
وی ادامه داد: کنترل تورم و رفع معضل بیکاری دو موضوع مهم بوده که باید ذهن‌ها به سمت آن معطوف شود.
 
به گفته دکتر لاریجانی ایران کشور ضعیفی نیست و اگر از منابع خوب استفاده نشود کفران نعمت کرده‌ایم.
 
شعار پول نفت سر سفره های مردم اشتباه بود/ درآمد های نفت باید صرف حمایت از تولید شود
 
وی تصریح کرد: در بسیاری از دوره‌ها در کشور ما حرف‌هایی زده شد اما آن‌ها عملیاتی نشدند به طور مثال قرار بود که نفت بر سر سفره‌ها بیاید و این شعار اشتباه بود چرا که پول نفت باید تبدیل به صنعت شود و این موضوع مشکل بیکاری را حل خواهد کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم ایران پول دستی نمی‌خواهند، بلکه خواسته آن‌ها کرامت بوده و ما نمی‌خواهیم که کشور را به شیوه کمیته‌ امدادی اداره کنیم.
 
فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صاحبان سرمایه معرفی شود/ضرورت تقویت صنعت در مازندران
 
وی در رابطه با استان مازندران گفت: بارها اعلام شده که استان مازندران به دلیل برخورداری از آب و جنگل نیازی به صنعت ندارد اما این حرف کاملا اشتباه است مگر آلمان از فضای سبز برخوردار نیست پس چرا توجه به صنعت همواره در سرلوحه امور این کشور قرار داشته است.
 
دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه دولت کنونی باید از دولت‌های گذشته پند بگیرد، افزود: باید بستر سرمایه‌‌گذاری با کمک تسهیلات بانکی و امکانات فراهم شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به صاحبان سرمایه معرفی کرد.
 
وی با اشاره به توجه ویژه مجلس به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: باید زمینه برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم شود و موفقیت در جنگ تحمیلی نیز به دلیل حضور مردم بود.
 
رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه نباید از مدل‌های سایر کشورها گرده برداری کرد، افزود: در زمان‌های گذشته بحث چپ‌ها و راست‌ها داغ بود در آن زمان دو صف به وجود آمد که چپ‌ها به اقتصاد دولتی و راست‌ها به اقتصاد خصوصی تاکید داشتند.
 
امام خمینی فرمودند که سرنوشت زندگی مردم را دولتی نکنید/ ضرورت ارائه تسهیلات بانکی برای حمایت از تولید
 
وی ادامه داد: نهایتا امام خمینی فرمودند که سرنوشت زندگی مردم را دولتی نکنید این حرف بسیار حائز اهمیت بود اما به آن گوش فرا داده نشد. بحث اقتصاد مقاومتی نیز همان حرف امام است و باید شرایط را تسهیل کرد.
 
به گفته رئیس نهاد قانونگذاری رقابت امروز دنیا در جذب سرمایه‌ها است و سایر کشورها با تقلیل روابط در راستای جذب سرمایه تلاش می‌کنند، اما در ایران برای اخذ مجوز برای یک فعالیت تولیدی باید از چندین دستگاه مجوز گرفت.
 
رئیس مجلس افزود: براساس قانون تنها یک دستگاه باید مسئول صدور مجوز باشد و امیدواریم که این موضوع اجرایی شود.
 
رئیس قوه مقننه دو موضوع را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: نخست اینکه اراده مردم باید در اداره اقتصاد توسط خودشان باشد و دوم اینکه دولتی‌ها باید مسیر را برای واگذاری فعالیت‌ها به مردم فراهم کنند.
 
وی تصریح کرد: در مجلس نیز قوانینی در راستای تسهیل شرایط تولید تصویب شده و اراده دولت هم در راستای فراهم سازی شرایط است که این موضوع در مسائل منطقه و بین الملل تاثیرگذار خواهد بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های فراوانی در اختیار دارد، گفت: بحث صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و بانک‌ها نیز وظیفه همکاری در این زمینه را دارند.
 
وی ادامه داد: همچنین ما در تلاشیم که در بودجه امکانی را برای افزایش سرمایه بانک‌ها ایجاد کنیم که از این طریق تسهیلات بیشتری به بخش تولید پرداخت شود.
 
ارزش زمین های کشاورزی مازندران به اندازه طلا است و نباید تبدیل به ویلا شود/ لزوم توسعه گردشگری در استان مازندران
 
دکتر لاریجانی در خصوص ضرورت توسعه صنعت گردشگری نیز عنوان کرد: گردشگری در استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد اما این موضوع به معنی تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا نیست چرا که ارزش این زمین‌ها مانند طلا است.
 
وی در ادامه گفت: ما در سال 500 تا 600 هزار تن کمبود برنج داریم که می‌توان با بهبود روش‌ها این میزان کسری را جبران کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ساخت و سازها خلاف قانون بوده و روزی آن‌ها تخریب خواهند شد.
 
به گفته رئیس نهاد قانونگذاری تبدیل زمین کشاورزی به خانه به سرمایه ملی آسیب وارد می‌کند.
 
وی ادامه داد: بنده در سفری به یکی از کشورهای پیشرفته شاهد بودم که با خشک کردن زمین به فکر توسعه فعالیت‌های کشاورزی بودند چرا که این اقدام اشتغالزایی را به همراه دارد.
 
دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید زمین را به ویلا تبدیل کرد، گفت: این ضرر ملی بوده و ما باید کمبودها را جبران کنیم به هر حال اقتصاد نباید دنده عقب حرکت کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است که استان مازندران با حفظ ضوابط محیط زیست، صنعت را هدر دهد اما زمین به عنوان یک سرمایه ملی نباید هدر برود.
 
گفتنی است در این مراسم فیاضی، یوسفیان ملا، ناصری و احمدی لاشکی حضور داشتند.
 
براساس این گزارش در پایان مراسم یادواره شهدای محمود آباد از کتاب وصیتنامه شهدای مازندران رونمایی شد.
 انتهای پیام/
برچسب ها: شعارپول ، نفت ، سرسفره ، مردم ، اشتباه ، بود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار