یک روان‌شناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

تأثیر پوشش مناسب بر سلامت و آرامش روانی

یک روان‌شناس گفت: پوشش مناسب از هنجارهای اجتماعی است که بر سلامت و آرامش روانی جوامع تأثیر می‌گذارد.

مهین عیوضی‌زاده، روان‌شناس در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با بیان این که پوشش مناسب موجب ایجاد بستری سالم و مناسب برای کار و فعالیت زنان و مردان می‌شود، اظهار کرد: در محیطی که زنان و مردان پوشش و حیا را رعایت می‌کنند، راندمان کار افزایش می‌یابد.

عیوضی‌زاده افزود: به عبارتی پوشش مناسب برای افراد در جامعه مرزی؟ قابل قبول و متعادل ایجاد می‌کند و این امر موجب حضور سالم و مفیدتر افراد در عرصه تلاش‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به این که پوشش مناسب باعث حفاظت افراد در برابر آسیب‌های محیطی و روانی می‌شود، گفت: پوشش از نظر مصونیت ابعاد گوناگونی دارد، به عنوان مثال مصونیت افراد در برابر آلودگی‌های محیطی، نور خورشید و حفظ حریم شخصی به حساب می‌آید که این عوامل باعث می‌شود هر انسانی حتی زمانی که تنها می‌زیسته، پوشش را برای خود اختیار کند و او را در برابر عوامل بیرونی دیگر محفوظ دارد.

عیوضی‌زاه افزود: از آنجایی که افراد در یک محیط اجتماعی زندگی می‌کنند، بنابراین با رعایت پوشش هم به خود و هم به دیگران احترام می‌گذارند.

وی اضافه کرد: با پوشش مناسب می‌توان قوانین و مقررات جامعه را رعایت کرد. همچنین پوشش باعث می‌شود که افراد به نیازهای فطری خود پاسخ درستی بدهند.

عیوضی‌زاده در پایان با بیان این که پوشش مناسب مرز و حیطه افراد را تعیین می‌کند، عنوان کرد: با پوشش مناسب افراد احساس امنیت می‌کنند. در واقع هر فردی دوست دارد که مرز و حیطه خویش را خود مشخص کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار