آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران:

موضع ایران در برابر مذاکرات، همان است که رهبر انقلاب فرمودند/ قدردانی از مواضع روشن رئیس جمهور

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رهبر انقلاب اسلامی درباره روند مذاکرات بر یک مرحله‌ای شدن آن تاکید کردند چرا که آنها سعی دارند با چانه زنی خود،‌ عزت ملت ایران را محدود کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «کاظم صدیقی» خطیب این هفته نماز عبای سیاسی جمعه تهران بود.
 
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه اظهار داشت: نمازگذاران برای وصل در این کانون جمع شده‌اند و تقوا مجهز شدن در برابر دشمن خطرناک نفس و شیطان ضعیف بیرونی است.  
 
وی افزود: در سوره مبارکه بقره آمده است مومنین حریم خدا را حفظ کنند و از این رو مرحوم آیت‌الله سید جمال گلپایگانی در هنگام خداحافظی از دوستانش می‌فرمود شما را به خدا می‌سپارم و خدا را به شما.  
 
آیت‌الله صدیقی بیان داشت: باید افراد مقداری به خدا توجه داشته باشند و این بی‌احترامی‌هایی که به خدا می‌کنند به بچه‌شان نمی‌کنند اما قدرت مطلق احاطه به درون و بیرون دارد و ما در محضر خدا رعایت خدا را نمی‌کنیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: درآمد، هزینه و نه رفت و آمد ما هیچ کدام تحت نظارت نیست و رهاست.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه در جبهه‌های مختلف باید به سلاح مورد نظر مجهز شد تصریح کرد: در جبهه اقتصاد سلاح لازم برای غلبه بر اقتصاد به دست بگیرید و در جنگ فرهنگی مسلح شوید دانش و ایمان و صداقت و امانت لازم را در عرصه‌های مختلف کسب کنید.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در جنگ سیاسی بعد از قرن‌ها پرچم ولایت در غدیر خم به دست امیر المومنیون(ع) سپرده شد ولی یک روز هم پس از وفات رسول اکرم(ص) به صاحب اصلی و ولایتمداران سپرده شده است.
 
وی ضمن بیان اینکه این اتفاق عنایت غیبی برای امام خمینی(ره) بود زیرا این پرچم همان ادامه مسیر انبیا است این ولایت است حکومت را برای بیداری ایجاد بصیرت تزریق ایمان و آشنایی مردم با خدا و آموزش سبک زندگی مهیا می‌کند.
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه وظیفه حکومت ان است درهای جهنم را سد کند تصریح کرد: فحشا ،رشوه ، کارنکردن، حقوق گرفتن و بیکار گذاشتن جوانان و جوانان را به سبکی بار آوردن که به درد جامعه نخورن درهای جهنم است و وظیفه حکومت ان است که درهای جهنم را سد کند.
 
وی اضافه کرد: تقوا اقتضا می‌کند جامعه اسلامی الگو باشد دولت اسلامی، دولت اسلامی باشد نه آنکه پیاده فرمول غرب در کشور باشد کاغذ بازی، توسعه دادن و تشکیلات و تشریفات اسلامی نیست تقوا اقتضا می‌کند در صحنه‌های مختلف در پناه ولایت مجهز شویم و صحنه زندگی نبرد با همه مسائلی باشد که مانع حضور به بارگاه حضرت دوست است.
 
*** رسیدن به حقیقت حمد به معنای رسیدن به آزادگی است
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش در خطبه اول با تعریف جایگاه حمد الهی تصریح کرد: حمد در قران، روایات و ادعیه جایگاه خاصی دارد و اگر کسی به حقیقت حمد برسد به آزادگی دست یافته است.
 
وی در ادامه در خصوص جایگاه والای حمد نکاتی را مطرح کرد: اموری که ایجاب می‌کند انسان حمد خدا را داشته باشد این است که در برابر محبت بی‌کران و بی‌حد خداوند قطره ضعفی از احساس را تقدیم محضر دوست کنیم حمد شایستگی ذات الهی است چون خداوند کامل است تمام کار خدا نیز کامل است و اگر خواستید کارتان درست باشد ذات آن کار را درست کنید.
 
آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه ظاهرسازی کار را به حاشیه می کشاند تصریح کرد: ظاهرسازی نکنید و در خلوت‌های با خداوند ببینید چند کار واقعی انجام داده‌اید که خداوند از شما راضی بوده است نه امروز سد بسازید و چند سال بعد عده‌ای به فکر تخریب آن بیافتد اینکه شما در موقع ساختن بیلان شایسته ارائه دهید اما نتیجه سازنده و کارساز نباشد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به این که خدای متعال ذاتش جمیل است و دیگران این گونه نیستند افزود: انسان‌های ریاکار تمامی کارهایشان سراب است.
 
وی گفت: خدا شایسته حمد است زیرا رب العالمین است، افراد یک خیرالعمل دارند که آن هم نماز است و خدا این را خیرالعمل خوانده و اگر به خاطر کسی خوانده شود آن فرد خیلی بدبخت است. 

***مواضع روشن رئیس جمهور در جمع علما امیدوارکننده بود

آیت‌الله صدیقی با بیان این که افکار مومنین و شهید دادگان معطوف به مذاکرات هسته‌ای است گفت: در این فراز حساس که آخرین گام‌ها برداشته می‌شود خدا را شاکریم که رئیس‌جمهور کشورمان در جمع علمای بزرگ قم مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای را ابراز داشته‌اند به صورتی که نه تحمیل، نه تحقیر و نه ادامه تحریم‌ها را قبول نمی‌کنیم.
 
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اخرین مطلبی که در ارتباط با مسئله هسته‌ای فرمودند این بود که آنها به چانه‌زنی عادت دارند، حدود شصت سال است که رژیم صهیونیستی فلسطین را تحت اشغال خود درآورده و به صورت مرتب با آنها مذاکره می‌کند اما در میان این مذاکرات سربازان پست کودک کش به صورت مداوم به اعمال وقیحانه خود مانند کودک کشی خود، خرابی خانه‌ها، بازداشت‌ها، جسارت به مقدسات میلیاردها موحد و یورش به قبله اول مسلمین ادامه می‌دهند.
 
***موضع ایران در برابر مذاکرات هسته‌ای همان است که رهبر انقلاب فرمودند
 
آیت‌الله صدیقی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر قرار است مذاکرات ما هم این طور پیش برود مذاکرات باید به این صورت ادامه پیدا کند که کلیات و جزئیات در یک جلسه صحبت شود و براساس فرمایش مقام معظم رهبری از به کار بردن عباراتی که قابل تاویل است، پرهیز شود زیرا اگر آنها می‌خواهند در این مذاکرات مانند مسئله فلسطین چانه‌زنی کنند و جلوی عزت ملی ما را بگیرند، اما موضع ایران اسلامی در برابر مذاکرات هسته‌ای همان است که رهبر انقلاب فرمودند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: آنها براساس منطق و قوانین بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین میزان نیاز کشور ما به سوخت را ندارند. این مسائل مربوط به دوران استعمار آنهاست ولی حالا دوران بیداری، استقلال، رشد و ترقی ما است که به سمت فتح قله‌های پیروزی می‌رویم و جزو الگوها و سرآمدها هستیم.
 
***هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند
 
خطیب جمعه امروز تهران افزود: آنها نمی‌توانند بگویند ما چه میزان نیاز داریم و در مورد آب سنگین اراک و  تعطیلی فردو و تامین نیازهای ما در غنی‌سازی برحسب تشخیص کارشناسان داخلی باشد و فقط ره‌آورد از غنی‌سازی انجام گیرد و به کشور دیگر منتقل نشود این خواست عموم مردم ماست زیرا مسئله هسنه‌ای نه تنها به عنوان یک موضوع اعتقادی است بلکه مردم ما هرگز به کمتر از این مسائل رضایت نخواهند داد و هیچ کشوری حق ندارد برای ما تعیین تکلیف کند.
 
وی با اشاره به اینکه 22بهمن سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقاوم معظم رهبری به سران سه قوا در کشور بود تصریح کرد: یک سال گذشته و آن همه تاکیدات و جلسات علمی و عینی که مقام معظم رهبری با مسئولان داشتند و در ارتباط  با راه و چاره این اقتصاد مقاومتی صحبتهای سازنده‌ای ابلاغ کردند مردم ما توقع‌شان این بود که در این یک سال  قدم‌های قابل اراده‌ای در این مسئله برداشته شود و هم مجلس باید در تصویب بودجه و هم دولت در ارایه این لایحه باید حذف اتکا به نفت را در برنامه خود می‌گنجاندند.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: اقتصادی که متکی به نفت است دیگر در اختیار ما نیست و با استقلال  ما سازش ندارد و آنها هر روز می‌توانند قیمت نفت را بالا و پایین کنند و به حساب خودشان ما را به زانو درآورند، بنابراین تاکید مقام معظم رهبری که اقتصاد را به امور دیگر کنند و رونق تولید، بازار را راس برنامه‌ها قرار دهند وقتی که تولید بازار و مالیات سیستم درستی دارد هم مردم متشرع ما به عنوان وظیفه شرعی مالیات می‌دهند و هم گرداننده وزارت اقتصاد ساز وکاری که هیچ کسی نتواند از دادن مالیات در برود، این عمده مشکلات کشور را می‌تواند حل کند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: اتکاء به منابع زیرزمینی خیلی کامل نیست ما اتکاء به سرمایه‌های روی زمین داریم و خطیب قبل از جمعه انچه را لازمه ساختن یک اقتصاد مقاومتی است از بیانات مقام معظم رهبری توضیح دادند که باید جوانها را کاری بسازند و باید اتکایمان به نبوغ و ابتکار فعالیت و نقش میلیون‌ها جوانی باشند از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نه به شعار، نه به تشکیل کنگره‌ها، مجالس و نه به تیتر روزنامه‌ها است بلکه این عمل مدیریت جهادی، جبهه‌ای و ایثاگرانه می‌خواهد که یک شخصی پیدا شود که مرد میدان و قهرمان این زمینه باشد و بتواند در این زمینه فرماندهی کند و از بوروکراسی‌ها عبور کرده و نیازسنجی کند و درآمدهای کشور را سنجش و برنامه‌ریزی کند.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: همچنین راهی برای جذب جوان‌ها و شکوفایی استعداد‌ آنها و کمک به کسانی مانند شهید باقری صاحب ابتکارند، زمانی که استعدادیابی و نخبه‌یابی کردند، اینها با جریان‌گرایی و حکومتهای صنفی و جریانات خاص اجرا نمی‌شود باید همه مردم را سهیم کرد نباید تنها یک گروه خاص را به کار بگیریم باید میدان دهیم تا هر کسی توان بیشتر دارد در صدارت‌ها و وزارت‌ها و مدیریت‌ها فعال باشد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: وقتی همه مردم سهیم بودند همانطور که جنگ را با پیروزی مختومه کردند و جنگ اقتصادی و فرهنگی را می‌توانند با رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری اداره کنند.
 
***سکولارها را متدین نمی‌دانیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما سکولار را متدین نمی‌دانیم زیرا بندگی خدا را به انزوا می‌کشانند و اسلام و ادیان الهی برای ادامه زندگی بشراست و همچنین زندگی بشر را تامین می‌کند.
 
وی افزود: شهید باهنر و شهید رجایی دو عنصر متدین به واقعی کلمه هستند و امور تربیتی در مدارس از ابتکارات آن‌هاست.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: آموزش از پرورش جدا نیست و با ظاهر و نکات اخلاقی الگویی برای فرزندان در مدارس هستند که یک جهاد عمومی همگانی می‌خواهد.
 
وی با طرح سوالی مبنی بر این که نوجوانان در مدارس چند کتاب در رابطه با حاکمیت خدا که تضمینی برای تامین دنیا و سعادت آخرت است، خوانده‌اند؟ ادامه داد: باید در کتاب‌ها تجدیدنظر شود البته معلمان جزو قشر مظلوم جامعه هستند و هیچ گاه برای نظام هزینه نداشته‌اند. 
 
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: دین و تربیت نباید انفکاک داشته باشد و باید غیرت و عزت همراه با آموزش تزریق شود و هم چنین باید استقلال خواهی را در وجود فرزندان ما بپروارانند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه رزمایش افتخار آفرینان ایران در تنگه هرمز و در کنار خلیج فارس توسط سپاهی که جزو یادگاران برجسته امام راحل است برگزار شد گفت: سپاه در 8 سال و نیم دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح با ابزار مدیریت جهادی افتخار عظیمی را به دست آورده‌اند در واقع ما با جنگ‌های کلاسیک قطعا کم می‌آوردیم.
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: در این رزمایش مهم کارآمدی همه موشک‌های ساخته شده به دست فرزندان انقلاب از جمله موشک‌های کروز، بالستیک، پهپادها به رخ جهانیان کشیده شد و به وسیله این رزمایش کشور ایران توانست ادوات خود را آزمایش کند و موفقیت خود را به جهانیان ثابت کند.
 
وی با اشاره به پیامی که این رزمایش برای دشمنان نظام داشت تصریح کرد: این رزمایش خواب دشمنان شما را بر هم زد و ثابت کرد ایرانیان تربیت شدگان مکتب حسین‌بن علی و امیرالمومنین هستند و از سوی دیگر به مردم ایران اسلامی نیز نشان داد که فرزندان آن‌ها و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و هم چنین دست و بازوی ولایت چنین قهرمانانه در عرصه حاضرند و وظیفه مردم نیز آن است که با سلاح دعا دشمن را بزنند و این عزیزان را کمک کنند. 
 
***نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) بسیار غرورآفرین بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه رزمایش پیامبر اعظم 9(ص) پیامی هم برای همسایگان کشور داشت و آن این که شما برای حفظ امنیت نیازی به حضور بیگانگان معاند ندارید  و یک قدرت عظیمی در منطقه محافظ شماست.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به شرایط یمن تصریح کرد: یمن یک خیزش مردمی است که برخی کشورهای منطقه را مرعوب کرده است مردم یمن به صحنه آمده‌اند و با ترفندهای رئیس‌جمهور فراری این کشور انقلاب آن‌ها خاموش نخواهد شد و مردم با اراده خود قصد تشکیل حکومت در این کشور را دارند و به فضل الهی استقلال دیگری را در منطقه بعد از ایران رقم خواهند زد.
 
عضو خبرگان رهبری با هشدار به دولت یمن در مورد نگهداری و دستگیری شیخ سلمان تصریح کرد: مردم یمن یک خواست مردمی دارند و آن این که در رقم خوردن سرنوشت خود سهیم باشند پاسخ این خواسته دستگیری نیست.
 
وی اضافه کرد: هر چه شما بیشتر زورگویی کنید عمر حکومت خود را کوتاه خواهید کرد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به رحلت جانسوز حضرت زهرا(س) به عنوان مادری که شفیعه فرزندانش است خاطر نشان کرد: قسم دادن خداوند به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) کسی را بی‌نصیب و دست خالی نخواهد گذاشت. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار