شیوع جدید این بیماری در زنان

بیماری قلبی یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در زنان محسوب می‌شود.

دکتر محمد رضا حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات حملات قلبی بیشتر در مردان اتفاق می‌افتد و در زنان به مراتب کمتر پیش می آید اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که بیماری‌های قلبی، یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر زنان محسوب می‌شوند. 

وی ادامه داد: زنان همیشه دچار علائمی که هنگام حمله قبلی در مردان رخ می‌دهد، نمی‌شوند. زنان علائمی مانند: تنگی نفس، فشار در قسمت قفسه سینه و بالای شکم، سرگیجه، از هوش رفتگی، احساس خستگی، درد قفسه سینه و تپش قلب دیده می‌شود که باید به پزشک مراجعه کنند تا آنزیم‌های قلبی و همچنین سندروم کرونری را چک کنند و تحت مراقبت قرار بگیرند. زیرا این سندروم امکان بروز مرگ را در افراد افزایش می‌دهد. 

وی در ادامه افزود: درد قفسه سینه یکی از علائم شایع حمله قلبی می‌باشد،اما ممکن است این درد در زنان متفاوت از مردان باشد که در مطالعات در خانم‌ها غیر متعارضه دیده می‌شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های مناسب، مقابله با استرس، عصبانیت، افسردگی، کنترل دیابت،‌چربی خون و استفاده از برنامه‌ غذایی سالم راه‌کارهایی جهت کاهش بروز حمله قلبی می‌باشد. 




انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، قلب ، کرونر ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار