اضافه وزن دوران کودکی عامل بیماری‌های قلبی

از عوامل خطربیماری قلبی، چاقی است شاید این عامل یکی از مهم‌ترین دلایل است که می‌تواند منجر به خطرات دیگری شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر Jonathan Davis می‌گوید: چاقی منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و همه این عوامل با هم می‌تواند پدیده گرفتگی را سرعت بخشد.

 بر اساس صحبت دکتر Davis، این می‌تواند از دوران کودکی آغاز شود، بنابراین کودکانی که اضافه وزن دارند شانس بروز فشار خون و دیابت یا سکته مغزی و همین‌طور افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی به اندازه بزرگسالان را دارند و این بدین معنی است که بزرگسالان جوان‌تر، در سنین پایین‌تری، در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

 بنابراین ما در آینده نسل کودکانی که در سنین پایین‌تر دچار بیماری قلبی می‌شوند را شاهد خواهیم بود و در واقع پیش‌بینی می‌شود که آنها طول عمر کوتاهتری نسبت به والدینشان دارند.

غربالگری برای عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی در افراد دارای اضافه وزن و کودکان چاق می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کمیته ملی قلب و ریه و خون آکادمی آمریکا غربالگری کلسترول در کودکان 11- 9 ساله و سپس بین سنین 21- 16 را به طور معمول توصیه می‌کند.

شناسایی زودهنگام کودکانی که در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند مهم تر است و کمک بیشتری به آنان می‌کنند تا اینکه به آنان آموزش دهیم و یا به والدین آنها.

عوامل اجتماعی شامل تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش است. این عوامل بارها و بارها اثبات شده است تحرک داشتن به مدت 30 دقیقه در پنج روز از هفته، خطر سکته‌های قلبی و مغزی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

کمی تحرک، راه مؤثری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی در کودکان است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.