«بهزاد رحیم‌خانی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گورستان هدیه مسئولان به بازیگران است

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: از جمله تسهیلات مسئولان برای بازیگران قبرهایی است که بعد از مرگ در آن آرام می‌گیرند.

بهزاد رحیم‌خانی، بازیگر در گفتگو با خبرنگار رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص کمتر دیده شدن بازیگران پیشکسوت گفت: این مشکل به سناریوهای نویسندگان بر می‌گردد و آنها کمتر به مقوله سن‌های بالا نگاه می‌کنند. در حال حاضر بیشتر از جوانان استفاده می شود هر چند که جوانان هم باید در این عرصه حضور داشته باشند ولی متاسفانه بعضی از جوان‌های چشم آبی و سبز در این عرصه با پارتی و اسپانسر شدن وارد می‌شوند. در ضمن در کنار آنها بازیگران جوانی هستند که با استعداد و هنر خویش وارد این عرصه شدند و توانایی کار کردن را دارند.

وی در خصوص تسهیلاتی که برای بازنشستگان باید در نظر گرفته شود عنوان کرد: دوران بازنشستگی به طور کامل دوران استراحت انسانهست، فرد یک عمر زحمت کشیده و اکنون وقت استراحتش فرا رسیده است. البته مردم به بازیگران از صمیم قلب لطف می‌کنند مسئولان هم تسهیلاتی را برای بازیگران در نظر گرفته‌اند مثل قبری که آنها پس از مرگ در آن جای می‌گیرند و تسهیلاتی که برای خرید خانه مد نظر قرار دادند. البته سوء استفاده‌هایی در این راستا صورت گرفت چرا که این تسهیلات خرید خانه برای بازیگران ناتوان از نظر مالی بود اما افرادی صاحب خانه از این تسهیلات سوء استفاده کردند.

رحیم خانی در خصوص بازنشستگی به عنوان یک دغدغه برای بازیگری بیان کرد: بازنشستگی نه تنها برای بازیگران بلکه برای همه انسانها یک دغدغه به حساب می‌آید، باغبانی که منتظر است تا آن درخت رشد کند میوه دهد و در نهایت در سایه درخت استراحت کند. بازیگر هم مانند باغبان وقتی اثری خلق می‌کند ثمره‌اش در جهت اهداف ملی است و به مردم می‌رسد و خود در نهایت باید در زمان پیری تسهیلات داشته باشد تا از دغدغه‌هایش کاسته شود.

وی در پایان با بیان توصیه‌ای به جوانان اظهار داشت: من به شخصه اگر دوباره متولد شوم بازیگری را انتخاب می‌کنم به جوانان توصیه می‌کنم واقعا با عشق وارد این حرفه شوند دو کاری که به نظر من خیلی مشکلند معدن و بازیگری‌ هستند با این تفاوت که معدن کار یدی است اما بازیگری با احساس و کلام سر و کار دارد. یک روحانی مردم را در جهت اهداف دینی ارشاد می‌کند و یک بازیگر هم همین کار را در قالب نمایش انجام می‌دهد این کار می‌توانند مکمل هم باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.