پزشکیان در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

نحوه توزیع تخت‌های بیمارستانی عادلانه نیست/مشکل کمبود تخت نیست بلکه مدیریت منابع است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علیرغم اینکه عنوان می شود کمبود تخت بیمارستان های دولتی مشکل ساز شده است بنده معتقدم کمبود تخت مشکل جدی نیست بلکه توزیع و پراکندگی تخت عادلانه نیست.

دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پراکندگی غیر عادلانه تخت‌های بیمارستانی مهمترین مشکل در خصوص تخت در بیمارستان‌های دولتی است به نظر می رسد در تعداد تخت کمبودی وجود ندارد بلکه پراکندگی و توزیع تخت در بیمارستان‌های دولتی از الگوی مناسبی برخوردار نیست.

وی گفت: تقسیم جغرافیایی بیمارستان‌ها در سطح کشور نیز نظم مشخصی ندارد برای مثال در یک منطقه پرجمعیت در شهرستان‌ها بیمارستانی وجود ندارد اما در یک شهرستان کم جمعیت شاهد کار و فعالیت چندین بیمارستان هستیم که این عدم هماهنگی گواه توزیع ناعادلانه تخت‌های بیمارستانی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: اگر سیستم سطح بندی ارجاع به درستی اعمال می‌شد شاید اکنون حوزه سلامت با  مشکلاتی از این دست مواجه نمی‌شد و بهتر است برای رفع این معضل بخصوص در شهری مثل تهران ابتدا سعی شود الگوی توزیع تخت‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار