داستان وام 10 میلیارد تومانی، زدن قید دریافت غرامت، کمک به حل مشکل سیاسی

باتوجه به شنیده ها از منابع غیررسمی، باشگاه پرسپولیس در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات وزارت ورزش و جوانان با حامی مالی سابق است و به نظر می‌رسد این مذاکرات به منظور دریافت وام صورت می‌گیرد.

تاپ یک// داستان وام 10 میلیارد تومانی، زدن قید دریافت غرامت، کمک به حل مشکل سیاسیبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ در شرایطی که پرسپولیس به گفته برخی کارشناسان و اهالی فوتبال کم فروغ‌ترین فصل تاریخ خود را تجربه کرد، بعضی بر این باورند که تا این فصل به پایان برسد، حتما تغییرات دیگری به واسطه تصمیم‌های مسئولان بالادستی این باشگاه رخ خواهد داد و این در حالیست که مسئولان وزارت ورزش و جوانان بویژه امیر رضا خادم همچنان از تصمیمات خود دفاع می‌کنند.
 
یکی از آ‌خرین اقدامات وزارت ورزش، تغییرات مدیریتی  جدید در پرسپولیس بود اما با توجه به شنیده‌ها از منابع غیررسمی گویا تصمیم دیگری هم در راه است، هیات مدیره پرسپولیس در حالی که در صحت و سقم رسمیت یافتن آن، تردید وجود دارد در حالی که اختیارات برای مذاکره برای  جذب حامی مالی را به محمد حسین نژاد فلاح  واگذار کرده است که در عمل خود چنین اختیاراتی ندارد و تمام اخبار حکایت از آ‌ن دارد که چه در بحث مذاکره برای حضور مربیان جدید که طی روزهای گذشته جریان داشت تا مذاکره برای صلح و توافق دوباره با حامی مالی ابتدای فصل در وزارت ورزش و جوانان و طبعا امیرضا خادم دنبال می‌شود. 

مذاکرات با حامی مالی مذکور تا حدی جدی بوده که قبل از هر توافقی بعضی عوامل این شرکت به باشگاه بازگشته‌اند، در صحت این مطلب تنها اشاره به نام عبداله تفرشی کافی است. 

تا جایی که در موضوع پرسپولیس مطرح می‌شود، عبداله تفرشی ابتدا به عنوان معتمد محمد رویانیان به عنوان مدیر عامل شرکتی که حامی مالی گذشته سرخپوشان بوده فعالیت می‌کرد. وی پس از اختلاف‌هایی که با اعضای هیئات مدیره شرکت پیدا کرد آاز آنها جدا شد و معاون اقتصادی محمد رویانیان در پرسپولیس شد، از فعالیت‌های او در این زمان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما حداقل اینکه با توجه به جریان‌های مالی باشگاه‌، در آن زمان تحول اقتصادی خاصی روی نداد و سعید شیرینی بازوی اقتصادی قوی‌تری برای رویانیان به حساب می‌آمد. 

با رفتن رویانیان بعد از وقفه‌ای کوتاه تفرشی به باشگاه بازگشت و وی اینبار معاون اقتصادی باشگاه منصوب از سوی حامی مالی بود. در واقع او نماینده حامی مالی بود و در جریان اختلافاتی که پیش آمده زبان گویای ‌آن‌ها  برابر  حمید رضا سیاسی به حساب می‌آمد که با اختیاراتی که وزارت ورزش گرفته بود، حامی مالی  و عوامل آن را از باشگاه بیرون کرد. 
 
تفرشی بار دیگر در باشگاه حضور دارد، اینبار هم نماینده حامی مالی به حساب می‌آمد، هر چند نژاد فلاح وی را به جهت آشنایی‌های قبلی انتخاب خود معرفی کرده است. 

و اما مذاکرات اخیر وزارت نشینان با حامی مالی هم جنبه جالبی دارد، حامی مالی پرسپولیس قرار نیست در ازای فضای تبلیغی مجوز استفاده از برندی که در اختیار می‌گیرد پول پرداخت کند، بلکه قرار است آنها وامی را در اختیار باشگاه قرار دهند. گفته می‌شود این شرکت قرار است 10 میلیارد تومان زمان خصوصی سازی پرسپولیس به این باشگاه کمک کند و در  زمان خصوصی سازی این 10 میلیارد تومان از محل فروش سهام باشگاه عودت داده می‌شود، البته قرار است این شرکت قید بازپس‌گیری 13 میلیارد تومانی را که در گذشته به باشگاه داده و حدود 5 میلیارد تومان جریمه را هم زده است، البته هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید دید برطرف خواهد شد یا خیر؟ به هر حال اینگونه که پیداست بر خلاف ادعاهای بعضی مسئولان باشگاه آنها در فضای حقوقی علیه ادعاهای مطرح شده چندان کامیاب نبوده‌اند.
 
چرا سیاسی از مدیرعاملی برکنار نمی‌شود  
 
سوال این است که حمیدرضا سیاسی چرا از مدیر عاملی پرسپولیس بر کنار نشده است، پای کدام بدهی یا نمک گیری در میان است؟
 
حمیدرضا سیاسی هنوز مدیر عامل پرسپولیس است در حالیکه وی تاکنون حکم صادره خود را رویت نکرده است ولی به هر حال امضای او به بانک مرکزی معرفی شده است، حمیدرضا سیاسی مدتها است که درگیری حقوقی و قضایی دارد البته می‌گویند در مواردی تبرئه و در مواردی حکم گرفته است که مورد بحث نیست، بحث بر سر این است که بین حمیدرضا سیاسی با محمود گودرزی و امیررضا خادم چه مناسباتی وجود دارد که در تمام این مدت اصرار بر این داشته‌اند که وی همچنان مدیرعامل پرسپولیس است، می‌گویند او باید بیرون بیاید و استعفا بدهد تا مدیر عامل بعدی معرفی شود و این اصلا قابل درک نیست.
 
پرسپولیس این همه مدیر داشته، که یک شبه بر کنار شده‌اند،‌ اما در مورد سیاسی شرایط فرق می‌کند،‌ چرا؟ این چرایی، سوالی است که هیچکس برای آن جواب ندارد.
 
مطرح کردن مباحثی چون معرفت به خرج دادن هم بیشتر طنز خواهدبود تا بحثی جدی! اول اینکه سوابق قبلی چنین مطلبی را رد می‌کند، دوم اینکه ورزش فوتبال  جای این حرف‌ها نیست، سوم اینکه پای پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار در میان است.
 
با این شرایط باید پرسید آیا پای بدهی خاصی در میان است؟ البته ما نمی‌گوییم این بدهی لزوما اختصاصی است، به هر حال گاهی افراد هم در معذورات اخلاقی قرار می‌گیرند و از این جهت خود را بدهکار یکدیگر می‌بینند ولی به هر حال این مسئله مطرح می‌شود  که بالاخره آیا پای بدهی در میان است یا واهمه‌ای وجود دارد؟ و اگر غیر از اینها است، چه اصولی برای این بدهکاری بی معنا وجود دارد؟
وقتی پرسپولیس برای کوچکترین هزینه‌ها معطل است، نقش مونسان در این باشگاه چیست؟
 
 تیم فوتبال پرسپولیس برای پیدا کردن هتلی که نخستین حریف آسیایی آن به راحتی اسکان یابد هم مشکل دارد. پرسپولیس برای اجرای تعهد خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت هزینه هتل تیم میهمان در تنگنا قرار می‌گیرد، پرسپولیس به خاطر مشکل مالی برای سفر به ازبکستان تا جایی پیش می‌رود که با پرواز فولادی‌ها راهی تاشکند شود و سرآخر می‌گویند مشکل را هدایتی حل می‌کند،‌ پرسپولیس برای دادن دو هفته حقوق بازیکنان در آستانه سال نو نیز با مشکل مواجه می‌شود و با این همه چهره‌های اقتصادی که در این فصل سر از باشگاه پرسپولیس در آورده‌اند، چنین رویدادهایی قابل درک نیست پرسپولیس با این مسائل روبرو است در حالیکه چهره‌های شاخص اقتصادی در همین مجموعه پرسپولیس حضور دارند که می‌توانند به کمک مدیریت باشگاه بیایندکه از آن جمله می‌توان به علی اصغر مونسان رئیس منطقه آزاد کیش اشاره کرد.

وی باتوجه به اینکه شرکت‌های بزرگ تجاری اعم از داخلی و خارجی در کیش حضوری پررنگ دارند می تواند از بسیاری جهات به کمک باشگاه بیاید این در حالیست که می‌شنویم مدیریت جدید باشگاه برای جذب منابع مالی و حامیان مالی تلاش شبانه روزی می‌کند شاید وقت آن باشد که هیات مدیره نقش پررنگ‌تری در حل مشکلات اقتصادی ایفا کند.

تمامی مسائل فوق هنوز ابهاماتی است که در مورد پرسپولیس ادامه دارد و جوابی برای آن پیدا نمی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرسپولیس ، اسپانسر ، تفرشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار