پیشگیری از سرطان سینه با این خوراکی ها

تشخیص زودتر سرطان پستان طول عمر بیمار را بیشتر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،تشخیص زودتر سرطان پستان طول عمر بیمار را بیشتر می‌کند، این درحالی است که ٥ مرحله در شیوع این سرطان وجود دارد و هر چه در سطوح پایین‌تر بیماری کشف شود به نفع بیمار است، اما متاسفانه در شرایطی بیمار مراجعه می‌کند که سرطان شیوع بالاتری دارد، این به دلیل آن است که روش‌های غربالگری در کشور جدی گرفته نشده است.

 

دکتر علی شجاعی، متخصص پاتولوژی بالینی، می گوید: در کشور به‌دلیل این‌که روش‌های غربالگری جدی گرفته نمی‌شوند، سرطان پستان در شرایط وخیم تشخیص داده می‌شود و در این رابطه مصرف کلم بروکلی، هویج، شیر سویا، امگا۳، ویتامین D و روغن زیتون توصیه شده است.

 

تحرک کافی، تغذیه مناسب و جدی گرفتن روش‌های غربالگری باعث می‌شوند که سرطان پستان ایجاد نشود، یا در مراحل اولیه کشف شود. این سرطان زمانی که شیوع بالایی پیدا می‌کند اندام‌هایی مانند ریه، کبد، مغز و استخوان را درگیر می‌کند.

 

پیشگیری از ابتلا به این سرطان با سایر سرطان‌ها متفاوت نیست، مصرف سبزیجات و میوه‌ها بسیار مفید است که در این رژیم غذایی مصرف کلم بروکلی، هویج، گوجه‌فرنگی،‌ انگور و ماهی توصیه می‌شود. مصرف ویتامین D در پیشگیری از اغلب سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی موثر است، این درحالی است که کمبود ویتامین D حتی در مردان بسیار بالاست و این موضوع ارتباطی به تغذیه و پوشش افراد ندارد.

 

مصرف روغن زیتون، شیر سویا و خوراکی‌هایی که امگا٣ فراوان دارند، تأکید شده است، از طرفی مصرف الکل و دود سیگار در ابتلا به این سرطان موثر است، حتی افرادی که در معرض دود سیگار هم قرار می‌گیرند احتمال بیشتری برای ابتلا دارند.

 

پیشگیری از ابتلا به این سرطان با سایر سرطان‌ها متفاوت نیست، مصرف سبزیجات و میوه‌ها بسیار مفید است که در این رژیم غذایی مصرف کلم بروکلی، هویج، گوجه‌فرنگی،‌ انگور و ماهی توصیه می‌شود

مصرف مکمل‌های ویتامین D نیز باید توسط پزشک و براساس شرایط سنی و شغلی بیمار داده شود، که طبق بررسی‌های انجام‌شده میزان ویتامین D در بدن بیش از ٥٠ سطح باشد تا بتواند موثر واقع شود. مصرف داروهای هورمونی در ابتلای مردان به سرطان پستان موثر است، چرا که میزان هورمون تستوسترون را در آن ها افزایش می‌دهد و اضافه این هورمون باعث افزایش نامتقارن بافت پستان می‌شود و فرد را مستعد ابتلا به سرطان می‌کند. متاسفانه مردان به دلیل این‌که فکر می‌کنند بافت پستان آن ها افزایش یافته به پزشک مراجعه نمی‌کنند و در درجات بالا، بیماری آن ها کشف می‌شود.

 

تبیان
برچسب ها: پیشگیری ، سرطان ، سیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.