پرونده‌های مطبوعاتی در آبان ماه 93/

از موافقت دادگاه با تقاضای استمهال «انتخاب و اعتماد» تا صدور قرار مجرمیت برای «تابناک و تهران امروز»

در آبان ماه سال گذشته پرونده‌های رجانیوز، انتخاب، بانی فیلم، تابناک، اعتماد، روزنامه ورزشی گل، تهران امروز و..و در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در آبان ماه سال گذشته پرونده‌های رجانیوز، انتخاب، بانی فیلم، تابناک، اعتماد، روزنامه ورزشی گل، تهران امروز و... در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفتند که رای نهایی پرونده آنها به شرح زیر صورت گرفت:
 
روزنامه بانی فیلم به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع با شکایت شاکی خصوصی به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد.
 
سایت انتخاب به علت عدم آمادگی برای دفاع، تقاضای استمهال کرد که با موافقت هیئت منصفه و دادگاه رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد.  
سایت رجا نیوز به علت شکایت نماینده مدعی‌العموم با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد و در خصوص شکایت شاکی خصوصی (مهدی هاشمی) نیز، وکیل وی قبل از دادگاه تقاضای ترک محاکمه کرد.
 
مدیر مسئول پایگاه خبری رجانیوز به اتهام نشر اکاذیب به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد.
 
مدیر مسئول این پایگاه خبری به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به اتفاق آراء مجرم شناخته شد، ضمنا هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت قریب به اتفاق آراء متهم را مستحق تخفیف ندانست.  

مدیر مسئول روزنامه اعتماد، لایحه‌ای تقدیم دادگاه کرد و به علت ابلاغ نشدن دعوت دادگاه تقاضای استمهال کرد که دادگاه با آن موافقت کرد.
 
پرونده تهران امروز به اتهام انتشار حکم غیر قطعی دادگاه تشکیل شده بود که با اکثریت آراء مجرم شناخته شد و البته با اکثریت آراء هم مستحق تخفیف دانسته شد.
 
نشریه افکار هم با عنوان اتهامی نشر مطالب خلاف واقع به اتفاق آراء مجرم شناخته شد و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با اکثریت آراء مجرم شناخته شد که با اکثریت آراء مستحق تخفیف دانسته نشد.

اتهام نشریه زنان استفاده ابزاری از تصاویر زنان بود که با اکثریت آراء مجرم شناخته شد که با اکثریت آرآء هم مستحق تخفیف دانسته شد.

‌ اتهام روزنامه روزنامه ورزشی گل انتشار مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود که با اکثریت آراء مجرم شناخته شد و اعضای هیات منصفه با اکثریت آراء این روزنامه را مستحق تخفیف دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار