بارندگی 20 ميلی‌متری در هفته نخست اسفند 93

با بارندگی حدود 20 ميلی‌متری در هفته نخست اسفند 93، بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر 93) تاکنون به 117 ميلی‌متر رسيده است.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌ رساني وزارت نيرو (پاون)، اين ميزان بارش در مقايسه با بارش‌هاي مدت مشابه سال آبي گذشته 10 درصد و درمقايسه با متوسط درازمدت 19 درصد کاهش نشان مي‌دهد.

براساس اين گزارش، بارش‌ها در دوره مشابه سال آبي گذشته 130 ميلي‌متر و دوره درازمدت در همين زمان 144 ميلي‌متر ثبت شده است.

بيشترين افزايش بارندگي تا پايان هفته گذشته در مقايسه با دوره دراز مدت در ايستگاه ترکرود رامسر در استان مازندران با 150 درصد افزايش بارش بوده و ايستگاه طاشکوئيه در استان هرمزگان با 93 درصد کاهش کمترين ميزان بارندگي درمقايسه با دوره درازمدت را داشته است.

بيشترين بارش در هفته گذشته در حوضه آبريز سرخس با 31 ميلي‌متر و کمترين بارش در حوضه مرزي شرق با 11 ميلي‌متر بارندگي گزارش شده است.
 
همچنين بارش در حوضه آبريز درياي خزر در هفته گذشته 22 ميلي‌متر، حوضه درياي عمان و خليج فارس 21 ميلي‌متر، حوضه درياچه اروميه 12 ميلي‌متر و حوضه فلات مرکزي 18 ميلي‌متر گزارش شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بارندگی ، مازندران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار