شیراز؛

یابنده کیف دزد از کار در آمد

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا این استان شخصی که عامل برداشت از حساب خانمی در شیراز بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: خانمی با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران اعلام کرد که پس از مفقود شدن کیفم که حاوی مدارک شناسایی، کارت عابربانک و مقداری طلا بود، در چند روزنامه کثیرالانتشار خبر گم‌شدن کیف را آگهی و اعلام کردم هرکس کیف را پیدا کند مژدگانی دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد بعد از گذشت چند روز و تماس‌های بسیار، مردی تماس گرفت و گفت که کیف را پیدا کرده و با دادن مشخصات کامل کیف 800 هزار تومان را به‌صورت اینترنتی به شماره‌حساب وی واریز کرده اما باگذشت یک ماه علاوه بر اینکه کیف را تحویل نداد، 2 میلیون تومان نیز از حسابم برداشت کرده است.

حسینی ادامه داد: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده‌ای در این مورد تشکیل شد و کارآگاهان تحقیقات علمی و بررسی‌های تخصصی خود را در فضای سایبری آغاز کردند و در نهایت یابنده کیف که همان عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی در ادامه گفت: متهم پس از مواجه‌شدن با مستندات به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که بعد از پیدا کردن کیف و دریافت مژدگانی وسوسه شدم تا از عابربانک استفاده کنم و به‌خاطر اینکه صاحب کیف رمز کارت خود را شماره شناسنامه‌اش گذاشته بود، موفق به برداشت غیرمجاز شدم.

رئیس پلیس فتا فارس از شهروندان خواست از مدارک شناسایی خود محافظت کرده و چنانچه این مدارک مفقود شد، در اسرع وقت اقدام به باطل کردن کارت‌بانکی خود کنند.

این مسئول متذکر شد: شهروندان به‌صورت دوره‌ای رمز کارت خود را تغییر داده و کلمه عبوری را انتخاب کنند که به‌راحتی قابل حدس زدن نباشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شیراز ، فتا ، کیف ، سایبری ، دزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.