ساری؛

ذخیره‌سازی 3 هزار تن پرتقال برای شب عید در نکا

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان نکا از ذخیره‌سازی 3 هزار تن میوه پرتقال برای شب عید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، علی‌رضا رنجبر اظهار داشت: طرح ذخیره‌سازی میوه ایام عید در راستای تصمیم وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی، در ممانعت از واردات بی‌رویه مرکبات به کشور، در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی میوه و پرتقال شب عید در مناطق مختلف، موجب رونق قیمت این محصول در بین کشاورزان و باغ‌داران شده است، عنوان کرد: براساس قیمت اعلام شده پرتقال شب عید از باغداران به قمیت 2 هزار و 500 تومان خریداری می‌شود و با نگهداری در سورتینگ، با قیمت مناسب، به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان نکا گفت: در راستای سیاست های حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و باغداران و نیز تنظیم بازار میوه شب عید از سوی دولت، با همکاری جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی امسال در شهرستان نکا با بیش از 10 مرکز درجه‌بندی و سورتینگ میوه، عقد قرارداد بسته‌ایم.

رنجبر، با بیان اینکه کار خرید محصول پرتقال برای ذخیره‌سازی شب عید، از اول آذر ماه سال جاری آغاز شده، خاطرنشان کرد: 50 درصد از قیمت محصول خریداری شده از باغ‌داران، هم‌اکنون توسط بانک عامل کشاورزی در حال پرداخت است و بقیه آن نیز برابر قرارداد تعیین شده در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: با همکاری تعاون روستایی، اقدام مناسبی برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در حال انجام است که امیدواریم با فروش محصولات باغی در زمان مناسب برای شب عید، شاهد تأمین میوه شب عید مردم در زمان کوتاه و با قیمت مناسب باشیم.

علی طاهری‌امیری همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی مرکبات شامل تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، بیمه و... را در تولید بهینه تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: حضور مستمر باغداران و بهره‌برداران در این دوره‌های آموزشی، برای افزایش تولید در واحد سطح، تداوم اشتغال‌زایی و تولید پایدار بخش کشاورزی بسیار موثر است که امیدواریم کشاورزان در این دوره‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی متذکر شد:‌ شهرستان نکا بیش از 10 واحد سورتینگ فعال دارد که در حال حاضر 3 هزار هکتار از باغات شهرستان نکا به پرتقال و 4 هزار و 600 هکتار از باغات این شهرستان به مرکبات اختصاص دارد که سالانه حدود 100 هزار تن مرکبات برداشت می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، میوه ، عید ، بازار ، پرتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.