شش هزار تن کالا از گمرک دیر صادر شد

فرماندار شهرستان دیر گفت: در 11 ماه امسال شش هزار تن کالا به ارزش 10 میلیون دلاراز گمرک بندر دیر صادر شده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، حمزه اعتماد فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه بندر دیر دارای ظرفیت‌های مهم بندری است اظهار داشت: بندر دیر به سبب نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس جایگاه مهمی در امر تجارت دریایی دارد که این مهم سبب شده تجارت دریایی در این بندر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تجارت در بندر دیر سبب رونق تجارت شده گفت: در بندر دیر علاوه بر فعالیت‌های لنج‌های تجاری در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینربر هم نقش مهمی در این فعالیت دارند.

فرماندار دیرافزود: تعداد موتورلنج های تجاری این بندر به 109 فروند افزایش یافته واین نشان دهنده رونق اقتصادی و تجارت دریایی در این بندر است.

اعتماد با اشاره به اینکه در 11 ماه امسال شش هزار تن کالا از گمرک دیر صادر شد بیان کرد: در این مدت کالاهایی شامل محصولات کشاورزی، دامی شیلاتی و انواع خشکباربه کشورهای امارات متحده عربی و قطر صادر شده که که ارزش این کالاها10 میلیون دلار است.

وی، از واردات کالا از بندر دیر خبرداد و گفت: بیش از یک‌هزار و 500 تن کالای ملوانی از بندر دیر وارد کشور شده که رشد 33 درصدی نسبت به سال قبل نشان می دهد.

فرماندار دیر ارزش کالاهای وارداتی را یک‌میلیون 500 هزار دلار دانست و گفت: ارزش این کالاها که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد است توسط دو هزار ملوان وارد شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، بندر دیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار