با تبدیل قطر از ١٢ به ١٦ اینچ انجام می شود

تحقق انتقال روزانه ١٢٠ هزار بشکه فرآورده نفتی در خط لوله ورسک- ساری

ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی خط لوله ورسک - ساری به مبادی مصرف با تبدیل ١١٠ کیلومتر از این خط لوله به بیش از دو برابر کنونی افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،مدیر مهندسی و طرحهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اظهار داشت: بتازگی طرحی در شرکت ملی پالایش و پخش تصویب شده است که با اجرای آن، بخشی ( ١١٠ کیلومتر) از خط ١٢ اینچ ورسک -ساری به ١٦ اینچ تغییر کلاس داده می شود.

سید ابوالقاسم موسوی، تصریح کرد: با این افزایش قطر در خط لوله یاد شده، ظرفیت انتقال فرآورده از ٥٠ هزار بشکه به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: همچنین یک تلمبه خانه برای تکمیل پروژه افزایش ظرفیت خط نیز در مغانک ساخته خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه قرار است بزودی مشاور طرح (تغییر کلاس خط لوله و تلمبه خانه)مشخص شود، تصریح کرد: این پروژه از زمان آغاز فعالیت اجرایی در مدت زمان ٢٤ ماه تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش شانا، هم اکنون عملیات انتقال فرآورده تولیدی پالایشگاه تهران و مورد نیاز استان مازندران بوسیله خط لوله ١٢/١٦ اینچ ری/ساری با عبور از مناطق سخت گذر کوهستانی و جنگلی مازندران از طریق فشار شکن ورسک، مرکز انتقال نفت مرگاو، فشار شکن لاجیم و تأسیسات انتهایی ساری با ظرفیت انتقال ٥٠ هزار بشکه (معادل حدود ٨ میلیون لیتر) در روز حمل و به منطقه پخش ساری تحویل می شود.

با تبدیل سایز بخشی از این خط لوله از ١٢ به ١٦، ظرفیت جابه جایی فرآورده به حدود دو نیم و برابر افزایش می یابد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار