طراح لباس سریال آخرین بازی مطرح کرد:

جشنواره مد و لباس تدوین نگاهی نو در پوشش ایرانی است

نوید فرح مرزی، برگزاری جشنواره مد و لباس را مثبت خواند و گفت: برگزاری جشنواره یکی از ایده آل ها بود تا بر اساس آن بتوانیم تفکرات زیبایی شناسی لباس و پوشش ایرانی را در نگاه نو به تدوین برسانیم.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ، نوید فرح مرزی، طراح لباس سینما و تلویزیون، برگزاری جشنواره مد و لباس و تداوم آن را مثبت خواند و در این باره گفت: من خلیل خوشحالم که این عنوان و اتفاق در حال به انجام رسیدن است زیرا برگزاری جشنواره یکی از ایده آل ها بود تا بر اساس آن بتوانیم تفکرات  زیبایی شناسی لباس و پوشش ایرانی را در نگاه نو به تدوین برسانیم.

وی  ادامه داد: اینکه طبیعتا ما می توانیم از ایده ها و اجراییات کارهای فرهنگی بهره بگیریم عالی است اما باید بدانیم که فرهنگ پوشش هر جغرافیایی منوط به ادای دین به ضوابط اجتماعی آن کشور است لذا در هر جغرافیایی برای مد یک استانداردهای تعریف شده است که باید به آن توجه کرد.
 
این طراح لباس سینما و تلویزیون تصریح کرد: من معتقدم نگارش خط در فرهنگ ما اینقدر سنت دیرینه ای است که ما یک نسخه خطی را به دیوار قاب می کنیم اما اینکه در طراحی های لباس خطاطی های ایرانی را روی شال و لباس استفاده می کنند، به نظر من درست نیست. زیرا قطعا قابلیت بیان آن زیبایی در یک پارچه الوان لغزان وجود ندارد. به نظر من ما می توانیم از طرح های اسلیمی در لباس ها بهره ببریم.

فرح مرزی اظهار کرد:  نباید با یک اقتباس غلط تمام گذشته دیرینه خودر ا نادیده بگیریم. فرم شناسی در زمان نسبت به دوره حاضر را باید ببینیم. قطعا لچک‌ها و لباس های چند لایه ای گذشته در دل دشت و صحرا جلوه دارد نه در زندگی شهری و دنیای مدرن لذا باید اقتضائات را ببینیم .یعنی زیبایی شناسی لباس را باید بر اساس عصری که در آن هستیم ببینیم. باید سطحی و شعاری از ماجرا رد نشویم و افراط و تفریط را در طراحی لباس مد نظر قرار دهیم و درست نگری و ساده گویی را فراموش نکنیم.
 
وی افزود: قرینه سازی ها و فرم شناسی ها باید بر اساس فرهنگ ایرانی باشد اما مدرنیته و موجز گویی را نیز می توان مد نظر قرار داد.
 
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس فجر 11 تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار