عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

تنوع و نوآوری در پوشش نیاز کشور است

اقبال شاکری، برنامه ریزی فرهنگی در حوزه‌ پوشش را یک ضرورت خواند و گفت: به نظر من برنامه های فرهنگی که به نحوی نوآوری و تنوع را در نیازهای مردم مسلمان کشور ما بتواند جوابگو باشد، بسیار مفید است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیونباشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس؛ اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران برنامه ریزی فرهنگی در حوزه‌ پوشش را یک ضرورت خواند و گفت: به نظر من برنامه های فرهنگی که به نحوی نوآوری و تنوع را در نیازهای مردم مسلمان کشور ما بتواند جوابگو باشد، بسیار مفید است اما باید به زنجیره مورد نیاز این عرصه از پارچه گرفته تا رنگ و ارزش‌های اسلامی و ایرانی به صورت یکجا توجه کنیم که کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: در اینکه تنوع طلبی در یک پوشش خاص، نیاز ما است، شکی نیست. لذا اگر ما این تنوع را پاسخگو نباشیم دیگران این کار را انجام می دهند و فرهنگ خود را به مردم ما تحمیل می کنند.
 
شاکری تصریح کرد: اگر آثار جشنواره به صورت کاربردی ارائه شود موثرتر است. قطعا لباس اقوام گذشته دارای زیبایی خاصی هستند اما در دنیای امروز به همان شکل قبلی قابل استفاده نیستند و کسی امروز با آن لباس نمی تواند سر کار برود یا در اجتماع حضور داشته باشد بنابراین شکل گذشته باید تغییر کند و کاربردی شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاربردی بودن چاردهای طراحی شده توسط بنیاد ملی مد و لباس گفت: چند نمونه از چادرهایی که دیدم بسیار کاربردی و راحت بود. روش استفاده از این نوع چادر در دنیای امروزی بسیار راحت بود که بسیار خوب است. تنوع در دوخت و ابتکار طراحی نکته‌ای بود که در این چادرها جلب توجه می‌کرد و به نظر من یک گام کاربردی بود.
 
شاکری تاکید کرد: باید روی این موضوعات بیشتر کار کنیم و تولید انبوه با قیمت مناسب را نیز مد نظر قرار دهیم. باید بتوانیم تنوع را در عین قیمت مناسب تعیین کنیم. نمیدانم در مواد اولیه تا چه حد موفق بوده ایم، اما باید روی این عرصه کار کنیم و از واردات بکاهیم.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس فجر 11 تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.