رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور:

توسعه قرآنی در حوزه آموزش یکی از برنامه‌های پنجم توسعه/ برگزاری اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی

خوش‌منش گفت: توسعه قرآنی در حوزه آموزش عالی یکی از برنامه‌های پنجم توسعه است چنانچه اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ ابوالفضل خوش‌منش رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه در سالن‌ همایش‌های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: در کشور ما شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که چند شورای دیگر زیر مجموعه این شورا قرار می‌گیرند و البته در مورد این شورا نقدهایی وارد است که یکی از این نقدها این است کنترل مستقیمی بر روی بودجه علمی و فرهنگی وجود ندارد.  

وی افزود: بعد از 15 سال کار کارشناسی یک نهاد قرآنی با عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور در حالی برگزار شد که منابع انسانی، مالی و محتوایی قرآن کشور را مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهند. 

خوش‌منش تصریح کرد: پنج وزیر علوم، آموزش و پرورش، ارشاد، ورزش و بهداشت زیر نظر این شورا فعالیت دارند که البته صحبت اضافه شدن یکی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز مطرح است. 

وی در ادامه گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای چهار کمیسیون آموزشی قرآن تحت نظر وزارت آموزش،‌ کمیسیون آموزشی تبلیغی ترویجی قرآن در وزارت ارشاد، کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش مالی در وزارت بهداشت و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی کشور به ریاست وزیر علوم فعالیت دارند. 

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از بخش‌های برنامه پنجم مربوط به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه قرآنی در حوزه آموزش است چنانچه هم اکنون 9 طرح کلان جزء برنامه‌های ملی ما محسوب می‌شود و البته 200 ریزبرنامه نیز نوشته شده است. 

خوش‌‌منش تصریح کرد: اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه در تاریخ 12 اسفند در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حالی برگزار می‌شود که 50 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای مقالات برگزیده حق تألیف در نظر گرفته شده است و مقالات در مجموعه‌ای منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار