در صحن علنی مطرح شد؛

واکنش لاریجانی به مصاحبه‌ برخی‌ها در مورد «مجوز مجلس برای گرانی»

لاریجانی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان که گفت مصاحبه‌های برخی‌ها در مورد گران شدن برق، آب و سایر موارد هیچ ربطی به مجلس ندارد گفت: پیشنهاداتی که داده شده در لایحه دولت بوده و مجلس آن را تصویب می‌کند.

واکنش لاریجانی به مصاحبه‌ برخی‌ها در مورد «مجوز مجلس برای گرانی»به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در جلسه علنی امروز طی تذکر آیین‌نامه‌ای به صورت تلویحی از مصاحبه برخی دولتی‌ها در مورد «گرانی» انتقاد کرد.

وی افزود: اخیرا مصاحبه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و اعلام می‌شود از طریق مجلس به ما اجازه داده شده قیمت برق، آب و سایر موارد را گران کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: فعلا لایحه بودجه 94 تصویب نهایی نشده است، ما در کلیات و جزییات بودجه به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند، هیچ ربطی به مجلس ندارد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر زمانیان گفت: «در مصاحبه‌ها دقت کنند».

رئیس مجلس تاکید کرد: پیشنهاداتی که داده شده در لایحه دولت بوده و مجلس آن را تصویب می‌کند.

گفتنی است؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت، روز سه‌شنبه 5 اسفند ماه با حضور در صحن علنی مجلس در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها صحبت کرد و گفت: هر فردی که در ایران متولد می‌شود به نوعی مشمول تصمیمی خواهد بود که نمایندگان در مورد تبصره 21 لایحه بودجه می‌گیرند.

وی گفت: ما باید منابعی را در اختیار داشته باشیم تا متناسب با آن مصارف و هزینه‌ای که در بودجه پیشنهاد می‌شود را انجام دهیم، منابع ما از دو محل حاصل خواهد شد؛ اصلاح قیمت و افزایش قیمت حامل‌های انرژی که به نوعی افزایش قیمت‌ها را خواهد داشت.

نوبخت تصریح کرد: در سال‌های گذشته جمعیت سال 1389 تا امروز 127 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها حاصل شده است و طبق قانون باید نصف این یعنی 63هزار و 500 میلیارد تومان بین خانوارها و بین تولید و خزانه تقسیم شد اما اتفاقی که افتاده است علاوه بر 127 هزار میلیارد تومان، 47 هزار میلیارد تومان از خزانه، 5 هزار و 700 میلیارد تومان استقرار از بانک مرکزی و 5 هزار و 600 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی فقط بین مردم تقسیم شده است.

وی اظهار داشت: مگر ما چه قدر منابع داریم که به یارانه تولید و حوزه بهداشت اختصاص پیدا کند،  پیش‌بینی ما برای سال آینده این است که بالاترین عددی که می‌توان از محل افزایش قیمت‌ها در وضعیت فعلی به دست آورد 33 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: در سال جاری 42 هزار میلیارد تومان بین خانوارها تقسیم می‌شود.

در ادامه این جلسه محمد باقر نوبخت جمله‌ای گفت که با واکنش باهنر نیز روبه رو شد چرا که سخنگوی دولت گفت: مجلس قیمت فرآورده‌های نفتی را 5 درصد افزایش داده است و دیگر امکانی باقی نمی‌ماند که مجددا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: تنها راه این است ما بار دیگر قیمت‌ها را افزایش دهیم که این به دولت تحمیل فشار است و ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

اظهارات و گفته‌های سخنگوی دولت به نوعی مطرح شده است که گویا مجلس اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده است در حالی که این افزایش‌ها در لایحه بودجه 94 از سوی دولت به مجلس ارائه شده و نمایندگان پس از بررسی آن را به تصویب رساندند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار