بلومبرگ گزارش داد

عراق رتبه دوم تامین نفت چین

اداره گمرک پکن اعلام کرد: عراق در ماه گذشته میلادی دومين تامين کننده بزرگ نفت برای اين کشور بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، اداره گمرک پکن اعلام کرد عراق در ماه گذشته میلادی دومين تامين کننده بزرگ نفت براي اين کشور بوده است. 

بر اساس آمارهاي منتشر شده توسط اداره گمرک پکن، واردات نفت خام اين کشور از عراق در ماه ژانويه با 44 درصد افزايش به رقم 803 هزار بشکه در روز رسيد که بالاترين رقم از ماه مه سال 2008 تا کنون شمرده مي شود.

 بدين ترتيب عراق با کنار زدن آنگولا و روسيه، اکنون به دومين تامين کننده بزرگ نفت براي چين تبديل شده است.

گفتنی است نخستين تامين کننده بزرگ نفت چين، همچنان کشور عربستان سعودي است.

بر اساس پيش بيني هاي انجام شده، تقاضاي نفت در چين به عنوان بزرگترين مصرف کننده انرژي در جهان ثابت خواهد ماند و اين بدان معنا است که افزايش خريد نفت چين از يک کشور منجر به کاهش ميزان خريد از ديگر کشورها خواهد بود. 

گائو جيان تحليلگر مسائل اقتصادي در موسسه مشاوره بين المللي «اس سي آي» در شاندونگ چين در این خصوص می گوید: راهبرد چين، خريد نفت از هر فروشنده ممکن با پايين ترين قيمت است. عراق ميزان عرضه خود را به علت افزايش بي سابقه توليد و کاهش شديد بهاي نفت،  به شدت افزايش داده است. در نتيجه، اين کشور توانسته است سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص دهد.

عراق در سال 2014 ، پنجمين فروشنده بزرگ نفت خام به چين بود و ميزان صادرات اين کشور به بازار چين، 9.3 درصد از واردات چين را تشکيل مي داد که اين رقم ماه گذشته به 12 درصد افزايش يافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، عراق ، اقتصادی ، چین ، دوم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار