حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اگر 1+5 اراده سیاسی داشته باشد مذاکرات به نتیجه می‌رسد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر در کشورهای طرف مذاکره اراده سیاسی وجود داشته باشد، خیلی زود می‌توان به نتیجه رسید.

"حجت الاسلام محمدیان "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، درباره روند مذاکرات ایران و 1+5  اظهار داشت: هم اکنون در مذاکرات مسئله مبهمی وجود ندارد که مذاکره کنندگان بخواهند ابتدا کلیات را تصویب کنند و سپس وارد جزئیات شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: اگر در کلیات اختلافی وجود داشت، جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به مذاکرات ورود پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: کلیات شامل حقوقی است که در NPT برای تمام کشورهای عضو در نظر گرفته شده است و ایران نیز نباید از این حقوق مستثنی باشد و اجازه دخالت در این موارد را به هیچ کشوری نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه کشورهای غربی ابتدا کلیات را مطرح  می‌کنند و سپس سال‌ها روی آن مانور می‌دهند، گفت: این شگرد سال‌ها پیش در مورد فلسطینی‌ها اجرا شده و در طول 20 سال هنوز توافقی در مورد این کلیات حاصل نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر‌نشان کرد: اگر در کشورهای طرف مذاکره اراده سیاسی وجود داشته باشد، خیلی زود می‌توان به نتیجه رسید،‌ اما ما معتقدیم بحث هسته‌ای تنها بهانه است و آن‌ها یقیناً می‌دانند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و در دکترین هسته‌ای ما سلاح هسته‌ای جایگاهی ندارد، بلکه این مشکلی است که آن‌ها با اصل نظام جمهوری اسلامی دارند و اگر بحث هسته‌ای هم روزی تمام شود، مطمئناً دشمن بهانه‌های دیگری برای سنگ‌اندازی پیش پای نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار