زمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرکت‌های خودروسازی و بانک‌ها بهترین گزینه برای خرید سرخابی‌ها/ قانون بر واگذاری سرخابی‌ها تا پایان سال تاکید دارد

رئیس کارگروه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در مورد اظهارات گودرزی گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس طبق مصوبه مجلس باید هرچه سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار شوند.

شرکت‌های خودروسازی و بانک‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای خرید سرخابی‌ها باشند/ قانون تاکید بر واگذاری سرخابی‌ها تا پایان سال داردحسن زمانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: دولت تا زمانی که زمینه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مهیا شود، طبق روال قبلی این دو باشگاه را اداره می‌کند.  
 
زمانی در ادامه عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان بر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید و اصرار دارد. به هرحال منظور گودرزی این بوده که تا فراهم شدن شرایط برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی این دو باشگاه طبق روال قبلی اداره می‌شود.  
 
*** سازمان خصوصی سازی برنامه ویژه‌ای دارد
 
وی در مورد اینکه وضعیت سرخابی‌ها بعد از مرحله دوم مزایده به چه صورت می‌شود، تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی برنامه ویژه‌ای دارد و اگر سرخابی‌ها در مرحله دوم به فروش نرفتند، آن وقت سازمان خصوصی سازی در مرحله بعد مزایده را با شرایط جدید اعلام می‌کند.  
 
زمانی در مورد احتمال تغییر قیمت پایه سرخابی‌ها عنوان کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر سازمان خصوصی سازی در شرایط فروش تغییراتی را تشخیص دهد آن را انجام می‌دهد. به هرحال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا زمانی که واگذار شوند، طبق روال فعلی شان فعالیت می‌کنند.  
 
*** شرکت‌ها و بانکهای خصوصی منعی برای خرید سرخابی‌ها ندارند
 
رئیس کارگروه خصوصی سازی سرخابی‌ها در مورد گفته‌های تاج نسبت به سپردن دو باشگاه به شرکت‌های خودروسازی گفت: شرکت‌های بخش خصوصی در صنعت خودروسازی و بانک‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای خرید دو باشگاه محسوب شوند، این شرکت‌ها نیاز به تبلیغات دارند و بهترین تبلیغ برای این شرکت‌ها این دو باشگاه هستند.  
 
وی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌ها و بانکهای خصوصی هیچ منعی برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارند.  
 
زمانی در مورد دولتی بودن شرکت‌های خودروسازی تصریح کرد: بیشترین سهام خودروسازان از بخش دولتی خارج شده است و هم اکنون آن‌ها جزو بخش خصوصی هستند.  
 
*** هدایتی به طور مستقیم خواهان خرید پرسپولیس نشود
 
وی عنوان کرد: حسین هدایتی خواهان خرید باشگاه پرسپولیس است، اما سازمان خصوصی سازی ضوابطی دارد که هدایتی این ضوابط را ندارد. به هرحال وی می‌تواند از مجراهای دیگر وارد شود و مستقیم و به نام خود پیشنهاد خرید ندهد. مهدی پاشازاده هم برای خرید باشگاه استقلال اعلام آمادگی کرده است.  
 
*** خریداران از برند سرخابی‌ها درآمدزایی کنند
 
زمانی در مورد اینکه خریداران با چه تضمینی برای خرید سرخابی‌ها پیشقدم شوند، بیان کرد: برای خرید این دو باشگاه ۵۰ میلیارد تومان در ابتدای امر لازم است و خریداران از درآمد باشگاه می‌توانند اقساط خرید را پرداخت کنند.  
 
وی در ادامه عنوان کرد: خریداران می‌توانند از برند دو باشگاه درآمدزایی کنند. این دو باشگاه در مجموع ۵۰ میلیون هوادار دارند. خریداران این دو باشگاه از طریق تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مسائل دیگر می‌توانند درآمدزایی کنند.  
 
زمانی عنوان کرد: پیراهن دو باشگاه سالانه ۵ تا ۱۰ میلیارد درآمد برای خریداران خواهد داشت. تربیت و فروش بازیکن سالانه ۳ تا ۴ میلیارد درآمد برای خریداران خواهد داشت. به هرحال موارد ذکر شده می‌تواند از معیارهای درآمدزایی برای خریداران سرخابی باشد.  
 
وی در مورد اینکه مجلس مهلت به دولت برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی بدهد، تصریح کرد: بحث واگذاری یکسال که مطرح شده است، همچنین قاون نسبت واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی تا پایان سال تاکید دارد. به هرحال روند واگذاری برای سال آینده هم می‌تواند ادامه داشته باشد و منعی در این مورد وجود ندارد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در مرحله دوم مزایده مشتریانی برای خرید این دو باشگاه پیدا شوند و پاکتی ارائه بشود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: واگذاری ، سرخابی ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار