خسروانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجموع تولید بنزین یورو4 کشور به 24 میلیون لیتر خواهد رسید

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 19 میلیون لیتر بنزین یورو 4 درکشور تولید می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه آبادان بنزین یورو 4 کشور به 24 میلیون لیتر خواهد رسید.

مجموع تولید بنزین یورو4 کشور به 24 میلیون لیتر خواهد رسیدشاهرخ خسروانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، میزان بنزین تولیدی در کشور را 62 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید گازوئیل در کشور حدود 100 میلیون لیتر در روز است.

وی مجموع بنزین یورو 4 تولیدی در پالایشگاه‌های کشور را حدود 19 میلیون لیتر در روز عنوان کرد و گفت: از این میزان 16 ملیون لیتر در پالایشگاه امام خمینی شازند اراک، 2 میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و یک میلیون لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک پالایشگاه آبادان به جمع تولیدکنندگان بنزین یورو 4 اضافه شود.

خسروانی تصریح کرد: با بهره برداری از پالایشگاه آبادان مجموع بنزین یورو 4 کشور به 24 ملیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با تولید این فرآورده در پالایشگاه آبادان و پیوستن شهرهای شیراز و اهواز به مدار این نوع بنزین نیز زنجیره عرضه بنزین یورو 4 در هفت کلانشهر کشور تکمیل می‌شود.

خسروانی افزود: مجموع تولید پالایشگاه‌‌ها با محوریت پالایشگاه شازند اراک است که 16 میلیون لیتر در روز در آن تولید می‌شود که قسمت اعظم آن در کلانشهرهای تهران و اراک و کرج توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید 2 میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان از اواخر مهر امسال، همچنین تولید یک میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه تبریز در اواخر مرداد امسال رخ داده است همچنین شهر مشهد نیز از آذر ماه به جمع این کلانشهر اضافه شده به طوری که بخشی از بنزین وارداتی در شهر مشهد توزیع می‌شود.

خسروانی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با توجه به اینکه اهواز و شیراز جز کلانشهرهای کشور هستند و در معرض آلودگی قرار دارند پیش‌بینی شده که از اوایل سال آینده تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار گیرند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه مجموع تولید گازوئیل کشور در دو پالایشگاه امام خمینی و تهران تولید می‌شودا گفت: مجموع تولید این دو پالایشگاه حدود 24 میلیون لیتر در روز است که طبق برنامه ریزی‌های صورت در کلانشهرهای کشور از جمله اراک تهران و کرج به صورت کامل توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: حدود 10 میلیون لیتر در تهران و 2 میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان با تمهیدات نرم افزاری که انجام می‌شود نزدیک به یورو 4 توزیع می‌شود همچنین از همان گازوئیل تولیدی استفاده می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی خاطرنشان کرد: از مجموع 24 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی در کشور با توجه به پتانسیل تولیدی در حال گسترش دایره توزیع هستیم به طوی که گازوئیل یورو 4 در اکثر کلانشهرها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، پالایشگاه ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار