ایران و قطر رکورد دار میزبانی جام ملت‌ها؛

میزبانی های ایران در فوتبال + اینفوگراف

مهم‌ترین اتفاق فوتبالی قرار است روز دوشنبه 18 اسفند ماه (نهم مارس) برای کشورمان رقم بخورد و میزبان جام ملت‌های آسیا 2019 مشخص شود.

اینفوگرافی میزبان‌ها ایران در فوتبالبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعلام کشور میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا از میان 2 نامزد میزبانی یعنی ایران و امارات قرار است نهم مارس (18اسفند جاری) در منامه بحرین برگزار شود.

میزبانی در مسابقات مختلف ورزشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشان دهنده پیشرفت ورزش یک کشور است.

به هر حال کشورهای آسیا برخی پا را فراتر گذاشتند و میزبانی رویدادهای بزرگ جهانی هم بر عهده گرفتند، نمونه آن جام جهانی 2002 در ژاپن و کره جنوبی بود و در حال حاضرهم قطر میزبان جام جهانی 2022 شده است.

به هر حال میزبانی فوتبال از سایر رشته‌ها سخت‌تر است چرا که به علت پر طرفدار بودن مسئولان وسواس بیشتری برای انتخاب میزبانی جام ملت‌های آسیا قائل هستند.

کشور ما هم که در دهه‌های گذشته بجز برگزاری چند مسابقه کشتی در سطح جهانی رویداد ورزشی چندان بزرگی را میزبانی نکرده و به شدت به دنبال کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 است.

به این نکته هم باید اشاره کنیم که ایران در سال‌های 1986 و 1976 هم میزبان جام ملت‌های آسیا بوده و در هر 2 دوره هم قهرمان شده است و موفق ترین میزبان جام ملت‌های آسیا تلقی می‌شود.

کشور ما هر ساله برای حداقل استانداردهای لازم برای حفظ سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با مشکلات مختلفی مواجه است.

باشگاه‌های بزرگ ما ورزشگاه اختصاصی ندارند و جملگی باشگاه‌های کشور از ورزشگاه‌های دولتی استفاده می‌کنند، ورزشگاه‌های ما به جز آزادی پا به سن گذاشته و فاقد استانداردهای جهانی هستند.

به هر حال باید دید که با این وضعیت مسئولان AFC برای سومین بار میزبانی را به کشور ایران می‌دهند یا نه!

یک مقام مسئول در کنفدراسیون آسیا گفته است که انتخاب امارات به عنوان میزبانی هفدهمین دوره رقابت‌های فوتبال آسیا قطعی شده است.

از آن سو کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم به طور تدریجی از شانس کم ایران در کسب میزبانی هفدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا حرف زده است.

در شانزده دوره گذشته جام ملت‌های آسیا کشورهای ایران و قطر با 2 بار میزبانی بیشترین میزبانی این رقابت‌ها داشتند.

ایران در 2 دوره 1986 و 1976 میزبان جام ملت‌های آسیا بود.

کشور هنگ کنگ نخستین میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 1956بود.

گفتنی است؛ کشورهای کره جنوبی، رژیم صهیونیستی، تایلند، کویت، سنگاپور، ژاپن،امارات، لبنان، چین، اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام به طور مشترک و استرالیا فقط یک بار و به ترتیب در سال‌های 1960، 1964، 1968، 1972، 1980، 1984، 1992، 1996، 2000، 2004، 2007 و 2015 میزبان جام ملت‌های آسیا بودند، به هر حال باید دید از بین ایران و امارات چه کشوری میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا می‌شود؟!

برای دانلود اینفوگراف اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار